فواید ورزش برای کودکان

فواید ورزش برای کودکان

فواید ورزش برای کودکان : ورزش نمودن برای کودکان زیاد مفید میباشد و فواید بسیاری برای سلامت بدن و روحیه آن ها دارد هم چنین می تواند برای هوش و عملکرد مغز کودک مفید باشد.فعالیت فیزیکی در کودکان به دلایل مختلفی مهم میباشد چراکه به کاهش اضافه وزن و چاقی یاری می کند، زیاد شدن قدرت در ماهیچه ها و استخوان ها و حتی زیاد شدن تمرکز در مدرسه را بهبود میبخشد.

ورزش 1 جزء حیاتی از رشد هر کودکی میباشد که پایه های زندگی سالم را در بر میگیرد ، فواید و اثرات قابل توجه حرکات ورزشی روی جسم و ذهن کودکان را در ادامه این بخش از نمناک با دقت بیشتری بررسی خواهیم نمود.

فواید و مزایای عالی ورزش برای کودکان

ده دلیل برای این که ورزش برای کودک شما اهمیت دارد و فواید آن قابل توجه

ارتقاء رشد و توسعه سلامتی :

این مزایا همچنان تا بزرگسالی ادامه می یابد به این دلیل که بچه هایی که ورزش می کنند به احتمال فراوان ورزش را در بزرگسالی ادامه می بدهند.

یاری به دست آوردن و حفظ وزن سالم:

چاقی کودکان در استرالیا 1 مشکل مهم میباشد ؛ ورزش منظم همراه با رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش احتمال ابتلا به اضافه وزن و چاقی کودک یاری بکند.اگر کاهش وزن نیاز میباشد، ورزش می تواند آن را به روش سالم کاهش دهد.

سلامت قلبی عروقی را بهبود می بخشد:

قلب مهمترین عضله میباشد که در طول فعالیت بدنی تمرین میکند ؛ ورزش منظم به کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی همچون کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت نوع دو و چاقی یاری میکند.

فواید ورزش برای کودکان

فواید ورزش برای کودکان

تعادل، انعطاف پذیری، هماهنگی و قدرت را بهبود می بخشد:

مهارت های تعادل و هماهنگی برای زندگی روزمره لازم میباشد ؛ قدرت عضلانی بهبود یافته و انعطاف پذیری، سبب بهبود سلامتی و آمادگی جسمانی کودک میشود.

یاری در توسعه مهارت های حرکتی:

مهارت های حرکتی شامل استفاده از ماهیچه ها در دست به خصوص در انگشتان دست که در نوشتن، تغذیه و پوشاندن پیراهن مهم است. بهبود مهارت های حرکتی در دویدن، راه رفتن زیاد مهم میباشد زیرا وضعیت بد در کودکان می تواند سبب خستگی، درد پشت و گردن و سردرد شود.

حرکات کششی سبب زیاد شدن تمرکز و مهارت تفکر:

مطالعات نشان داده اند که ورزش سبب پیشرفت تحصیلی کودک میشود. ورزش مغز شما را برای کار با حداکثر ظرفیت اماده و تولید سلول های عصبی را زیاد شدن میدهد. اضافه وزن و چاقی هم به پیشرفت شناختی، مدرسه و بعد از زندگی پیوند خورده میباشد.

ورزش، سبب زیاد شدن اعتماد به نفس است:

این امکان دارد مربوط به ورزش و توانایی آن برای تقویت خلق و خوی، زیاد شدن مثبت و تقویت ارزش خود باشد.

استرس را کاهش میدهد و سبب آرامش می شود:

ورزش 1 روش فوق العاده برای از بین بردن استرس و اضطراب است، زیرا کودکان می توانند از این مشکلات متاثر شوند. هم چنین می تواند خواب را بهبود بخشد که برای سلامتی و سلامت کلی کودک لازم میباشد.

فرصت هایی را برای توسعه مهارت های اجتماعی و درست کردن دوستان فراهم می کند:

ورزش در 1 گروه، مخصوصا در 1 تیم، فرصتی برای کودک فراهم میکند تا دوستان نو و کار را به عنوان 1 تیم انجام دهد.

فواید و بهبود روابط اجتماعی کودکان با ورزش

معلمان ورزش چند فرضیه دارند که چرا ورزش برای شناخت مفید میباشد. اولا اعتقاد بر این میباشد که جریان خون و اکسیژن با ورزش در مغز بهبود میابد. هم چنین نشان داده شده میباشد که زیاد شدن سطوح نورآدرنالین و اندورفین ها موجب کاهش استرس و بهبود خلق و خو میشود در نهایت، ورزش نشان داده میباشد که سلول های عصبی نو درست کردن میکند و ارتباط بین آنان را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان داده میباشد که هنگام ورزش سلول های عصبی پروتئین آزاد می کنند که به عنوان نوروئیدی شناخته شده میباشد.

فواید ورزش کاراته برای کودکان

فواید ورزش برای مغز و هوشمندی کودکان

به طور خاص، به عنوان فاکتور نوروپاتیک مغز (BDNF) اشاره میشود، سبب میشود که بسیاری از مواد شیمیایی دیگر که سلامت سلول های عصبی را تقویت می کنند، تأثیر مستقیم بر سلامت مغز و در نتیجه یادگیری دارند ؛ علاوه بر این جواب های فیزیولوژیکی نظر شده، مشارکت منظم کودکان در فعالیتهای ورزشی امکان دارد رفتار کودک را در کلاس زیاد شدن دهد  .

سطح تمرکز بر محتوای آموزشی درس ها را هم زیاد شدن دهد.مطالعات انجام شده در مورد کودکان نشان داده که اهمیت تمرین در کودک برای سلامت و شناخت مهم میباشد ؛ تحقیقات نشان داده میباشد که 30 دقیقه تردمیل، دانش آموزان را قادر می سازد که مشکلات را تا 10٪ موثرتر حل کنند.

فواید ورزش برای حل مساله کودکان

فواید ورزش کودکان و تشویق بچه ها به ورزش:

برای این که بچه ها را در حالا حرکت در آورید، مقدار وقت صرف شده برای تماشای تلویزیون، بازی نمودن کامپیوتر یا بازی های ویدئویی یا انجام سایر فعالیتهای را محدود نمایید. این فعالیتها را با سایر انواع فعالیت بدنی جایگزین نمایید که می تواند بر اساس ساختار یا بازی باشد.کودکان حداقل میبایست روزی 30 دقیقه تمرین کنند ولی حتی بیش از این هم سود می برند.

اجازه بدهید فرزندتان خود فعالیت مورد پیشنهاد را انتخاب بکند.فعالیتهای مبتنی بر بازی و ساختار یافته، 2 منبع مهم ورزش برای کودکان هستند ؛ مهم میباشد که فرم ورزش را تغییر بدهید که می تواند شامل فعالیت هوازی، تمرین فاصله، تمرین قدرت، کشش و فعالیتهای هسته ای باشد.

فواید مهم و بینظیر ورزش برای کودکان

فعالیتهای مبتنی بر بازی:

فعالیتهای مبتنی بر بازی برای کودکان در پایان سنین، مخصوصا در کودکان ذیل پنج سال مهم هستند ؛ بازی با توپ، رقصیدن با موسیقی، بازی در پارک و بازی هایی که تخیل کودک را تحریک می کنند، نمونه خوبی هستند. این اشکال ورزش می تواند به بزرگسالان اجازه دهد که درگیر شوند، برای بچه ها خود به خودی و سرگرم کننده باشند و قیمت ای نداشته باشند.

فواید ورزش برای کودکان

فواید ورزش برای کودکان

فواید ورزش های متناسب سن و روحیه کودکان

تمرین برای ورزش های تیمی :

تمرین در قالب 1 ورزش گروهی یا تیمی، چیزی میباشد که به عنوان 1 شکل ساختاری از تمرین اشاره شده میباشد ؛ این می تواند به 1 کودک اجازه دهد مهارت های خاصی همچون ژیمناستیک، فوتبال و شنا را توسعه دهد.

ورزش های تیمی می توانند به زیاد شدن اعتماد به نفس و توسعه مهارت های اجتماعی یاری کنند. با تقویت حداقل 30 دقیقه یا بیش از تمرین روزانه، سلامت کودک خود را بصورت فیزیکی و علمی ارتقا بدهید ؛ آنان را در زندگی پسندیده تنظیم نمایید تا بتوانند 1 زندگی سالم و خوشحال را به ارمغان بیاورند.

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند .

 

مطالب مرتبط :

بررسی دلایل بی خوابی در نوزدان

بهداشت دهان و دندان در کودکان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی