آموزش مدیریت وقت به کودکان

آموزش مدیریت وقت به کودکان

آموزش مدیریت وقت به کودکان :به فرزندتان بیاموزید که چطور مدیریت وقت داشته باشد. هنگامی تکلیفی به او داده میشود، کنار او بنشینید و مراحل اصلی 1 پروژه را فهرست نمایید. بعد، محدوده ای زمانی برای هر مرحله و تاریخی برای تکمیل پروژه تعیین نمایید. به فرزندتان یاری نمایید تا زمان شناسی را بیاموزند. والدین بمنظور آموزش زمان شناسی به کودکان میبایست از تذکر و یادآوری کارها جداً خودداری و اجتناب کنند.

این تذکرات فرصت انجام اشتباهات را از بچه‌ها می‌گیرد، اشتباهاتی که به واسطه پیامدها و نتایج‌شان درس و تجربه ضروری را به کودک می‌دهند. اگر کودک 1 روز دیر به مدرسه برسد و پشت در بماند، متوجه این نکته می‌شود که میبایست سر زمان کارهایش را انجام دهد تا توبیخ نشود.

برای شروع کار این فعالیت ها انجام دهید 

برای آموزش مدیریت وقت فهرستی از کارهایی ی که «باید انجام شوند» و 1 تقویم تهیه بکند. هر روز آن را با هم بررسی نمایید و ببینید تا چه حد بر اساس اهدافش قبل می رود. این نوع جملات کلی را بکار نبرید که: «اتاقت را تمیز کن» زیرا می تواند به خودی خود کاری خسته کننده باشد که فرزندتان به هر قیمتی از انجام آن سرباز زند. به او یاری نمایید، اینکار را به قسمت های کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم بکند.

فهرستی تهیه نمایید تا کارهای انجام شده را در آن علامت بزنید: « لباس ها در کمد، کتاب ها در قفسه کتاب، لگوها در جعبه و غیره.». هنگامی کودک هر بار 1 مورد را در فهرست مورد توجه قرار دهد، کاری بزرگ به پیشنهاد ساده تر و قابل کنترل تر می آید.

برنامه های روزمره را به صورتی واضح تهیه نمایید که فرزندتان برای مواقع خاصی بر اساس آنان عمل بکند. میتوان برای تکالیف هر روز، ساعت و جای مشخصی را تعیین نمود و برای کارهای روزمره ی خانه، وقت مشخص دیگری را برگزید. هنگامی کاری بر طبق برنامه ی منظم انجام گرفت، بصورت عادت درمی آبد و کارهای روزمره، بدون تاخیر انجام میشوند.

آموزش مدیریت وقت به کودکان

آموزش مدیریت وقت به کودکان

برای آموزش مدیریت وقت به کودک به او بیاموزید که برنامه‌ریزی بکند

برای این‌که صحیح سر زمان و آماده خانه را ترک نمایید، نیاز به برنامه‌ریزی دارید. آیا کودکتان میبایست دفتر و کتاب‌هایش را جمع بکند و خوراکی‌هایش را مکان نگذارد؟ آیا لوازم ورزشی‌اش را برای زنگ ورزش نیاز دارد؟ برای این که به موقع از خانه بیرون بزند، چقدر وقت نیاز دارد؟

1 فهرست از کارهایی که فرزندتان میبایست انجام دهد تهیه نمایید و به دیوار بزنید که شامل این موارد باشد: چه کارهایی میبایست انجام دهد و چه مقدار وقت برای انجام دادنش نیاز دارد. هر کسی مسئول میباشد که طبق برنامه‌ریزی از خانه خارج شود.

برای استفاده از دستگاه‌های دیجیتال قانون بگذارید (شب به‌خیر تبلت!)

همه می‌دانیم که نبایستی بیست‌ و چهارساعته به صفحۀ گوشی و لپتاپ و تبلت بچسبیم. خیلی از پدر و مادرها برای استفاده از این وسایل وقت تعیین کرده‌اند؛

ولی این هم ایدۀ خوبی‌ست که 1 ساعت خواب واقعی برای تکنولوژی در پیشنهاد بگیریم و به موبایل و تبلت شب به‌خیر بگوییم. این قانون شامل پدر و مادرها هم می‌شود. تعیین ساعت خواب وسایل الکترونیکی یکی از قوانین مهم و مؤثر در آموزش مدیریت وقت به کودکان میباشد.

بازی سکوت

برای آموزش مدیریت وقت به فرزندان یکی از بازی هایی که به کودک یاری میکند تا وقت را بهتر درک بکند، بازی سکوت میباشد. از کودک تان درخواست نمایید که چشم هایش را به مدت 1 دقیقه ببندد و هنگامی به او گفتید، چشم هایش را باز بکند. این بازی را در روز چندین بار انجام بدهید تا کودک به اهمیت 1 دقیقه هم پی ببرد و بتواند از وقت های کم هم استفاده بکند.

میتوانید هر ثانیه را روی میز بزنید یا آهسته بشمارید تا کودک بعد از شنیدن عدد شصت، خودش چشم هایش را باز بکند. فرزندتان را تشویق نمایید که با شمردن اعداد، وقت برخی کارهایش را همچون لباس شستن، مسواک زدن، آب خوردن یا … را به دست آورد و بتواند استفاده از آن ها را بهینه تر بکند.

جای مشخصی برای انجام تکالیف کودک در پیشنهاد بگیرید

برای جلوگیری از حواس‌پرتی بچه‌ها موقع انجام تکالیف مدرسه، جای مشخصی برایشان در پیشنهاد بگیرید. آیا برای سیل کاغذهایی که از مدرسه به‌همراه می‌آورند برنامه‌ای دارید؟ بعضی‌ از کاغذها را میبایست نگه داشت و بعضی را میبایست دور ریخت. برای مدیریت کاغذها راهی پیدا نمایید.

بگذارید فرزندتان نگرانی‌هایش را بگوید

به کودکتان این فرصت را دهید که نگرانی‌هایش را به‌خاطر آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس بیان بکند. انتظارات آموزگار نو، قوانین یا مدرسۀ نو امکان دارد موجب اضطراب کودک شوند. هنگامی که او نگرانی‌هایش را به شما می‌گوید، می‌توانید با همفکری برایش راه‌حل پیدا کرده و قدم‌های مشخصی معین نمایید که با اجرای آنان استرس کودک کاهش می‌یابد. به این شکل سختی روزهای ابتدا مدرسه کم‌تر می‌شود.

آموزش زمان شناسی به کودکان

برای آموزش زمان شناسی به کودکان برای کودکتان مسابقه های متفاوتی در رابطه با وقت تعیین نمایید. مثلا میتوانید به او بگویید که اگر امروز 1 ساعت درس بخواند، اجازه دارد برای بازی به پارک برود، یا اگر در مدت وقت کمی حمامش را پایان بکند، جایزه خواهد گرفت.

البته این بازی ها را هر روز انجام ندهید، چون کودک عادت میکند که بعد از انجام هر کاری جایزه گیرد. اینگونه به جای اینکه زمان را بشناسد، جایزه ها را خواهد شناخت.

آموزش مدیریت وقت به کودکان

آموزش مدیریت وقت به کودکان

 

وقت را با عقربه های ساعت به کودکتان نشان بدهید

در نخستین مرحله پیش از انجام بازی، به کودک عقربه های ساعت را نشان بدهید و به او بگویید که هنگامی عقربه ی کوچک از ۵ روی عدد ۶ رسید بازی نمودن پایان میشود و او میبایست کار دیگری انجام دهد.

البته میبایست دقت نمایید که نبایستی از روش هایی همچون «هرکی باخت بازی تموم میشه یا هرکی 10 تا گل زد برنده ست» استفاده کنید؛ زیرا کودک هیچ لذتی از بازی نخواهد برد و پایان ذهنش مشغول شمارش گل ها یا برد و باخت میشود.

برای کارهای روزانه لیست صحیح نمایید

قدم بعدی برای آموزش مدیریت وقت به فرزندان این میباشد که از کارهای روزانه‌شان لیست صحیح نمایید. این برترین کاری میباشد که می‌توانید برای کاهش استرس خانواده انجام بدهید. در طول سال تحصیلی، معمولا برنامۀ روزانۀ بچه‌ها تغییر نمی‌کند و طبق روال مشخصی قبل می‌رود؛ مثلا لباس پوشیدن یا حمام نمودن و… .

به‌جای این که با دستور دادن به بچه‌ها، اذیتشان نمایید، در انجام کارها همراهی‌شان کنید: 1 لیست وظایف صحیح نمایید که شامل کارهای بهداشت شخصی و وظایفی مناسب با سن کودک باشد. کودک را در قبال وظایفش جوابگو نگه دارید. هنگامی از او این جمله‌ها را می‌شنوید: «اما من نمی‌دونستم!» یا «الان میبایست چه‌کار کنم؟» از او بخواهید از جدول زمان‌بندی استفاده بکند. هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

اینکار امکان دارد در اول سخت باشد و فکر نمایید ممکن نیست فرزند شما طبق برنامه قبل برود؛ ولی کمی صبر ضروری میباشد تا یکی از مهم‌ترین مراحل آموزش مهارت مدیریت وقت به کودکان را انجام بدهید.

عقربه های ساعت را دستکاری نکنید

بعضی از پدر و مادرها برای اینکه زودتر به کارهای خودشان برسند و از بازی با کودک شان راحت شوند، عقربه های ساعت را دستکاری می کنند و ساعتی دروغین به کودک خود نشان می بدهند. اکیدا توصیه میکنیم که هرگز نبایستی دست به چنین کاری بزنید.

زیرا اگر کودک بفهمد علی رغم اینکه زیاد از شما غمگین خواهد شد و نمی تواند نسبت به شما اعتماد داشته باشد، بلکه دیگر به اینگونه روشها و تعیین وقت هیچ حس خوبی نخواهد داشت و تا مدت ها بعد هم از چنین روش هایی متنفر خواهد شد. حتی امکان دارد در این زمینه دچار مشکل شود و نتواند به خوبی وقت خودش را مدیریت بکند.

آموزش مدیریت وقت به کودکان

آموزش مدیریت وقت به کودکان

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند.

مطالب مرتبط :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی