چگونگی مراقبت از تختخواب

چگونگی مراقبت از تختخواب : مراقبت نمودن از تخت خواب سبب میشود که طول استفاده از آن را زیاد شدن بدهید و خواب راحتی را حداقل به مدت چند سال روی آن تجربه نمایید.ابتدا از همه اینکه 1 تخت خواب با کیفیت برگزینید تا راههای متناسب روی آن تاثیرگزار باشد. در این قسمت از نمناک راهکارهایی را به شما ارائه می بدهیم تا تخت خواب تان عمر طولانی تری داشته باشد:

چگونگی مراقبت از تختخواب ومراقبت های پایه ای از آن :

از 1 تشک قابل شستشو استفاده نمایید تا بتوانید هر گونه لکه و الودگی را از روی آن پاک نمایید .چند زمان 1 بار تشک را برگردانید :مثلا در 3 ماهه ابتدا هر 2 هفته 1 بار اینکار را انجام بدهید و بعد از این مدت وقت ، اینکار را هر 2 ماه 1 بار انجام بدهید که اینکار سبب میشود تا عمر تشک شما بالا برود .

زیرا بدن تان در طولانی مدت سبب درست کردن فرم جدیدی در تشک میشود که کمی شکل اصلی تشک را از بین می برد که با اینکار از آن جلوگیری می نمایید.اجازه ندهید که هنگام برگرداندن تشک شما حتی ذره ای خم شود.چند زمان 1 بار اجازه بدهید که تشک تخت خوابتان هوا بخورد و پایان پتو ها و لوازم را از روی آن بردارید .این هوا میبایست به طور کامل مطبوع و تازه باشد و اجازه ندهید که نور مستقیم آفتاب به تشک شما بتابد.

چگونگی مراقبت از تختخواب

چگونگی مراقبت از تختخواب

چند زمان 1 بار کل تخت خوابتان را در همه قسمت ها جارو برقی بکشید و از مکش مخصوص گرد و خاک استفاده نمایید .هرگونه ماده و لکه ای را به سرعت از روی تشک پاک نمایید .فابریک تشک را با آب و ماده شوینده آغشته نکنید زیرا به خرد آن می رود.با فرچه سفت روی تشک نکشید.از پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی برای تمیز نمودن تشک استفاده نکنید.

استفاده از جوش شیرین

از جوش شیرین استفاده نمایید. آیا بوی بدی را از تخت خواب خود احساس می نمایید. جوش شیرین هر بوی بدی را به خود جذب میکند و هیچ آسdبی هم به تخت شما نمی رساند. کمی جوش شیرین روی تخت بصورت پراکنده بریزید و 5 دقیقه صبر نمایید.هنگام حمل تشک از لبه های آن یاری بگیرید و بهتر میباشد که 1 نفری اینکار را انجام ندهید زیرا وجود چند شخص از خم شدن تشک جلوگیری میکند.

هر 6 ماه 1 بار برای جلوگیری از آسیب دیدگی شدید تشک را مورد بررسی قرار بدهید.(چگونگی مراقبت از تختخواب)وقت هایی که خونریزی دارید یا احتمال استفراغ وجود دارد، روی تخت نخوابید.از غذا خوردن روی تخت خودداری نمایید که همین مراقبت های کوچک سبب میشود که عمر تخت خواب شما زیاد شدن یابد.

چند زمان 1 بار روی تشک جارو برقی بکشید و بعدا مقداری روغن لاوندر را روی آن اسپری نمایید و حتی میتوانید این روغن را داخل آب مخلوط نمایید که اینکار سبب تنفس بافت تشک میشود.

سایر موادی که میتوان برای بوی مطبوع تشک استفاده کرد:

دارچین
لیمو
روغن درخت چای
میخک
نعناع
اوکالیپتوس
آویشن

حتی میتوانید ترکیبی از این روغن ها را با یکدیگر روی تشک اسپری نمایید و اگر قوطی اسپری ندارید، میتوانید مقداری از آن را با 1 فرچه نرم به تشک بکشید و البته حواستان باشد که بیشتر از حد تشک را به آن آغشته نکنید.

چگونگی مراقبت از تختخواب

چگونگی مراقبت از تختخواب

چگونگی پاک نمودن لکه های مختلف از روی تخت

– لکه های مایع و ادرار

سه قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری هیدروزن پراکسید و 2 قطره شوینده مایع ترکیب نمایید و بعدا آن را با دستمال بصورت ضربه ای به محل لکه دار بزنید و اجازه بدهید که در معرض هوا خشک شود و اگر هنوز لکه ها باقیمانده بودند، 3 تا 5 بار این روش را تکرار نمایید.(چگونگی مراقبت از تختخواب)

هم چنین میتوانید از سه قاشق چای خوری پودر لباسشویی با یک قاشق چای خوری آب استفاده نمایید و آن را روی لکه ها بپاشید و 30 دقیقه صبر نمایید تا خشک شود و این خمیر را میتوانید با قاشق یا چاقو از تشک جدا نمایید و بعدا خرده های پودری را با جاروبرقی بردارید.

– لکه های خون

1 ترکیب خمیری از یک چهارم فنجان هیدورژن پراکسید با یک قاشق چای خوری صابون ظرفشویی مایع و یک قاشق چای خوری نمک تهیه نمایید و بعدا آن را به قسمت های لکه دار بریزید و صبر نمایید تا خشک شوند و بعد از خشک شدن، آن را از روی تشک بردارید و اگر باز هم لکه ها مشخص بودند، با طرف تمیز دستمال فقط از هیدروژن پراکسید بردارید و بصورت ضربه ای به لکه ها بزنید .

 لکه های ناشی از مایعات بدن و یا غذا

پنجره ها را باز نمایید تا تشک هوا بخورد و بعدا از آمونیاک بدون بو استفاده نمایید و تشک را به آن آغشته نکنید و محل را با دستمال تمیز و مرطوب بکشید و کمی جوش شیرین روی این قسمت بریزید و اجازه بدهید که در معرض هوا خشک شود و بعدا لکه های پودری خشک شده را میتوانید با چاقو از روی تشک بردارید و باقیمانده آن را جارو برقی بکشید.(چگونگی مراقبت از تختخواب)

قیمت خرید سرویس خواب از آپادانا

آپادانا به عنوان یک برند برتر در زمینه طراحی و ساخت انواع سرویس خواب، سالیان سال می باشد که محصول های باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می کند. شما می توانید با بررسی مدل های مختلف سرویس خواب های برند مبلیران، با دنیای متنوعی از انواع سرویس خواب آشنا شوید و در نهایت هم به بهترین و مناسب ترین گزینه دست یابید.( انتخاب سرویس خواب)
یکی از مهم ترین ویژگی های این برند آن می باشد که قیمت سرویس خواب موجود در محصولاتشان، تنوع بالایی دارد و با برخورداری از کیفیت فراوان مناسب، امکان آن را برای شما فراهم می کند تا با خرید سرویس خواب سالیان سال، آن هم با ضمانت و گارانتی، از سرویس خواب خود استفاده نمایید.

مطالب مرتبط : 

هترین روش برای ست کردن دکوراسیون اتاق خواب با دیوارها

وسایل مورد علاقه ی دختران در دکوراسیون  اتاقشان چیست ؟

راهنمای بهترین نور پردازی برای اتاق نوزاد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی