مهم ترین اصول تربیت فرزند

مهم ترین اصول تربیت فرزند:فرزندپروری یکی از سخت ترین و کاملترین وظایف در جهان میباشد و امکان دارد احساس نمایید کمترین آمادگی را برای آن دارید.در این جا ۹ نکته برای والدین وجود دارد که می تواند به شما یاری بکند به عنوان والدین احساس رضایت بیشتری داشته باشید و از فرزندان خود هم لذت بیشتری ببرید.

۱. عزت نفس فرزندتان را تقویت نمایید

کودکان زمانیکه خود را از چشم والدین خود می بینند، در دوران نوزادی آغاز به پرورش حس خود می کنند. فرزندان شما لحن صدای شما، زبان بدن و پایان حالات شما را جذب می کنند. گفتار و کردار شما به عنوان والدین بیشتر از هر چیز دیگری بر رشد عزت نفس شما تأثیر دارد. تمجید از دستاوردها، هر چند کوچک، سبب افتخار کودکان میشود.

اجازه دادن به آنان برای انجام کارها به تنهایی سبب میشود آنان احساس توانایی و قدرت کنند. برعکس، گذاشتن نظرات یا مقایسه های منفی با سایر کودکان سبب میشود آنان احساس بی ارزشی کنند.از اظهارات مغرضانه یا استفاده از کلمات آزاردهنده خودداری نمایید. نظراتی همچون “این احمقانه است!” یا “شما بیش شبیه 1 نوزاد رفتار می نمایید تا برادر کوچکتان!” می تواند آسیبی مشابه ضربات فیزیکی درست کردن بکند.

کلمات خود را با دقت برگزینید و دلسوز باشید. به فرزندان خود بگویید که همه اشتباه می کنند و شما هنوز آنان را یار دارید، حتی اگر رفتار آنان را تأیید نکنید.

۲. اعمال نیک را بشناسید

آیا تا به حالا فکر کرده اید که چند بار در روز واکنش های منفی به فرزندان خود دارید؟ امکان دارد دریابید که بارها از آنان انتقاد می نمایید تا این که از آنان تعریف نمایید. اگر 1 رئیس با شما چنین رفتار منفی داشته باشد، حتی اگر با نیت خیر باشد، چه احساسی خواهید داشت؟مثبت ترین رویکرد اعتراف به کارهای پسندیده کودکان است:

“تو بدون این که من بخواهم رختخواب را صحیح کردی، عالی است!” یا “من داشتم بازی تو را با خواهرت تماشا می کردم و خیلی صبور بودی.” این نظرات در تشویق به رفتار پسندیده در درازمدت زیاد موثرتر از توبیخ مداوم خواهد بود.کاری نمایید که هر روز چیزی برای ستایش پیدا نمایید. در مورد پاداش‌ها سخاوتمند باشید: عشق، آغوش و تمجید شما می‌تواند معجزه بکند و اغلب به اندازه کافی سبب رضایت شما می‌شود.

به زودی متوجه خواهید شد که بیش رفتاری را که یار دارید ببینید، “پرورش” می نمایید.

مهم ترین اصول تربیت فرزند

مهم ترین اصول تربیت فرزند

۳. محدودیت ها را تعیین نمایید و با نظم و انضباط سازگار باشید

نظم و انضباط در همه خانه ها ضروری میباشد. هدف انضباط یاری به کودکان در انتخاب رفتارهای قابل قبول و یادگیری خودکنترلی میباشد. آنان امکان دارد محدودیت هایی را که شما تعیین کرده اید آزمایش کنند، ولی برای تبدیل شدن به بزرگسالانی مسئولیت پذیر برای آنان لازم میباشد.

تنظیم قوانین در خانه به کودکان یاری میکند تا انتظارات شما را درک کنند و خودکنترلی را توسعه بدهند. برخی از قوانین امکان دارد شامل عدم تماشای تلویزیون تا وقت انجام تکالیف باشد و اجازه کتک زدن، صدا زدن یا اذیت نمودن را ندهد.

توصیه میشود که 1 سیستم را پیاده سازی کنید: 1 هشدار و عواقب آن، که می تواند جریمه یا از دست دادن امتیازات باشد. اشتباه رایجی که والدین مرتکب میشوند این میباشد که عواقب آن را دنبال نمی کنند. شما نمی توانید 1 روز بچه ها را برای 1 پاسخ بد تنبیه نمایید و روز بعد واقعیت را نادیده بگیرید. ثابت بودن به آنان می آموزد که چه انتظاری دارید.

۴. برای فرزندانتان زمان بگذارید

اغلب برای والدین و فرزندان جمع شدن برای 1 وعده غذایی خانوادگی دشوار میباشد، چه رسد به گذراندن وقت با کیفیت در کنار هم. با این حالا، احتمالاً چیزی وجود ندارد که کودکان بیش از آن یار داشته باشند. صبح ۱۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار بشوید تا بتوانید با فرزندانتان صبحانه بخورید یا ظرف ها را در سینک بگذارید و بعد از شام به پیاده روی بروید.

کودکانی که توجهی را که میخواهند از والدین خود به خود جلب نمی کنند، اغلب بیشتر از حد واکنش نشان می بدهند یا بدرفتاری می کنند زیرا به این ترتیب مطمئن هستند که توجه آنان را به خود جلب خواهند نمود.برای بسیاری از والدین زمان گذاشتن برای فرزندانشان مفید میباشد. هر هفته 1 “شب ویژه” را برای با هم بودن برنامه ریزی نمایید و اجازه بدهید فرزندانتان در تصمیم گیری برای گذراندن زمان یاری کنند.

مثلاً 1 یادداشت یا چیز خاصی را در جعبه‌های غذای کودکان بگذارید.به پیشنهاد می رسد که نوجوانان در مقایسه با کودکان کوچک تر به توجه فردی والدین کمتری نیاز دارند. از آنجایی که فرصت های کمتری برای والدین و نوجوانان برای گذراندن زمان با هم وجود دارد، والدین میبایست پایان سعی خود را بکار گیرند تا زمانیکه فرزندانشان تمایل به صحبت نمودن یا شرکت در فعالیتهای خانوادگی را ابراز می کنند، در دسترس باشند.

۵. الگوی خوبی باشید

کودکان خردسال با تماشای والدین خود چیزهای زیادی در مورد نحوه رفتار نمودن یاد می گیرند. هر چه کوچک تر باشد، بیش از آن تقلید می کنند. پیش از این که در مقابل فرزندتان واکنش پرخاشگرانه یا عصبانی نشان بدهید، به موارد ذیل فکر کنید: آیا می خواهید کودک در هنگام عصبانیت این گونه رفتار کند؟ همیشه حواستان باشد که فرزندانتان شما را تماشا می کنند.

مطالعات نشان داده است که کودکانی که ضربه میزنند اغلب الگوی پرخاشگری را از خانه تقلید می کنند.نمونه ای از ویژگی هایی باشید که می خواهید در فرزندان خود پرورش دهید: احترام، صمیمیت، صداقت، مهربانی، بردباری. بخشنده باش. کارهایی را برای دیگران انجام دهید بدون این که انتظار مجازات داشته باشید.

تشکر و تمجید خود را بیان نمایید. مهمتر از همه، با فرزندانتان همان طور رفتار نمایید که انتظار دارید دیگران با شما رفتار کنند.

۶. ارتباط را در اولویت قرار بدهید

شما نمی توانید از بچه ها انتظار داشته باشید که همه کارها را انجام بدهند فقط به این دلیل که شما به عنوان والدین «این را می گویید». آنان هم همچون بزرگسالان میخواهند و شایسته توضیحات هستند. اگر زمان خود را برای توضیح دادن خود صرف نکنیم، بچه ها آغاز به ذیل پرسش بردن ارزش ها و انگیزه های ما می کنند و این که آیا پایه و اساس دارند یا خیر.

والدینی که با فرزندان خود استدلال می کنند به آنان اجازه می بدهند بدون قضاوت ارزشی بفهمند و یاد بگیرند.انتظارات خود را روشن نمایید. اگر مشکلی وجود دارد، آن را توصیف نمایید، احساسات خود را بیان نمایید و از فرزندتان دعوت نمایید تا با هم راه حلی برای آن پیدا کنند. ذکر عواقب آن را فراموش نکنید. پیشنهادات و پیشنهادات جایگزین ارائه بدهید.

هم چنین، مایل به گوش دادن به پیشنهادات فرزندتان باشید. مذاکره کنند. کودکانی که در تصمیم گیری شرکت می کنند انگیزه بیشتری برای اجرای آن دارند.

۷. انعطاف پذیر و مایل به انطباق سبک فرزندپروری خود باشید.

اگر رفتار فرزندتان اغلب شما را ناامید میکند، امکان دارد به این دلیل باشد که انتظارات شما واقعی نیست. برای والدینی که به «چه چیزی صحیح است» فکر می‌کنند (به عنوان مثال، «فرزند من میبایست تا الان از لگن استفاده بکند »)، خواندن در مورد آن یا صحبت با سایر والدین یا متخصصان رشد کودک امکان دارد مفید باشد.محیط اطراف کودکان بر رفتار آنان تأثیر می گذارد. بنابراین، شما میتوانید آن رفتار را با اصلاح محیط تغییر بدهید.

اگر به طور مداوم مجبور هستید به کودک ۲ ساله خود “نه” بگویید، راهی برای بازسازی محیط پیدا نمایید تا موارد کمتری وجود داشته باشد که ممنوع میباشد. این برای هر دوی شما کمتر خسته کننده خواهد بود.همانطور که فرزند شما تغییر میکند، میبایست به تدریج سبک فرزندپروری خود را اصلاح نمایید. به احتمال فراوان، چیزی که امروز با کودک شما کار میکند، در 1 یا 2 سال دیگر به خوبی کار نخواهد نمود.

نوجوانان بیش به همسالان خود برای الگو گرفتن و کمتر به والدین خود نگاه می کنند. با این حالا، حتماً نوجوان خود را راهنمایی و تشویق نمایید و نظم و انضباط مناسبی را ارائه بدهید و در عین حالا به او اجازه بدهید که هر چه بیش مستقل شود. و از هر لحظه ای که برای درست کردن رابطه دارید استفاده نمایید.

۸. نشان بدهید که عشق شما بی قید و شرط میباشد.

شما به عنوان والدین مسئولیت دارید که فرزندان خود را اصلاح و راهنمایی نمایید. با این حالا، روشی که از راه آن راهنمایی های اصلاحی خود را بیان می نمایید، تأثیر زیادی بر نحوه دریافت آن بوسیله کودک دارد. هنگامی مجبورید با فرزندتان روبرو بشوید، از سرزنش، انتقاد یا عیب جویی بپرهیزید. همه اینها می تواند عزت نفس را تضعیف بکند و منجر به رنجش شود.

درعوض، حتی زمانیکه فرزندانتان را تنبیه می نمایید، برای آموزش و تشویق سعی نمایید. مطمئن بشوید که آنان می دانند حتی اگر دفعه بعد بهتر بخواهید و انتظار دارید، عشق شما بی قید و شرط میباشد.

مهم ترین اصول تربیت فرزند

مهم ترین اصول تربیت فرزند

۹. به عنوان والدین از نیازها و محدودیت های خود آگاه باشید

با آن روبرو شوید: شما والدین کاملی نیستید. شما به عنوان سرپرست خانواده نقاط قوت و ضعفی دارید. توانایی های خود را بپذیرید: “من مراقب و فداکار هستم.” قول بدهید روی نقاط ضعف خود کار کنید: “من میبایست با نظم و انضباط سازگارتر باشم.” تلاش نمایید از خود، همسر و فرزندانتان انتظارات واقع بینانه داشته باشید. ضروری نیست همه جواب ها را بدانید: با خودتان راحت باشید.

و تلاش نمایید فرزندپروری را به 1 شغل قابل مدیریت تبدیل نمایید. به جای این که تلاش نمایید به یکباره همه چیز را حل نمایید، روی مناطقی تمرکز نمایید که به بیشترین توجه نیاز دارند. زمانیکه احساس خستگی می نمایید بپذیرید. برای انجام کارهایی که به شما به عنوان 1 فرد (یا به عنوان 1 زوج) احساس خوشبختی میکند، زمانی را از فرزندپروری صرف نمایید.

تمرکز بر نیازهایتان شما را خودخواه نمی بکند. این به سادگی به این معنی میباشد که شما به سلامت خود اهمیت می بدهید، ارزش دیگری که فرزندانتان میبایست به عنوان نمونه از آنان استفاده کنند.

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند.

 

مطالب مرتبط :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی