معیارهای انتخاب پرستار کودک

معیارهای انتخاب پرستار کودک :نخستین چیزی که در انتخاب پرستار کودک میبایست به آن دقت نمود، سن کودک میباشد. تعدادی از والدین شاغل ترجیح می بدهند به جای ارسال فرزندشان به مهدکودک، پرستاری را استخدام کنند تا نگرانی‌هایشان از بابت مراقبت و نگهداری از کودک کمتر شود.

از آنجایی که سن متناسب سپردن کودک به مهدکودک 3 سال میباشد پرستار کودک به عنوان گزینه ی اصلی در پیشنهاد گرفته میشود.مادر شاغل میبایست تا 1 سالگی کودک خود، مرخصی گیرد و پایان طول روز را با فرزندش بگذارند تا رابطه وابستگی میان مادر و کودک شکل گیرد و محکم شود. البته بعد از 1 سالگی کودک هم نمی‌توان از صبح تا شب نگهداری از کودک را به پرستار واگذر نمود،

بلکه ساعات حضور پرستار میبایست کوتاه باشد. به ویژه اگر دراین شرایط، پرستار برای کودک زمان و انرژی کافی نگذارد، کودک با بحران‌های شدید عاطفی مواجه خواهد شد.از طرفی ارسال کودک به مهد از سن ۳ سالگی برترین گزینه میباشد و والدین شاغل در این سن می‌توانند به جای گرفتن پرستار برای یاری خود، او را به مهد کودک بفرستند.

اهمیت سن کودک برای مهد کودک رفتن

زیرا از ۳ سالگی به بعد حضور در مهد، روند اجتماعی شدن کودک را تسریع می‌کند و در زیاد شدن هوش کودک هم تاثیرگذار میباشد.مراقبت و نگهداری از کودک در سنین پایین زیاد مهم میباشد . بهتر میباشد پرستار با مهارت‌های نگهداری از کودک آشنا بوده و تجربه کافی در مورد کودکان خردسال داشته باشد.

معیارهای انتخاب پرستار کودک

معیارهای انتخاب پرستار کودک

 

در مورد کودکان بزرگ‌تر توصیه می‌شود والدین فردی را انتخاب کنند که توانایی انجام دادن کار خلاقه و بازی با کودک را داشته باشد.مراقبت و نگهداری از کودک میبایست مداوم و قابل قبل بینی باشد و این عامل یاری میکند تا آنان 1 دلبستگی ایمن به مراقبان خود داشته باشند. اگر شما دنبال 1 پرستار خانگی برای کودک خود هستید، درخواست نمایید که فردی که شما در پیشنهاد میگیرید، 1 تعهد 1 ساله برای مراقبت از کودک شما داشته باشد.

فرق کودک با پرستار و کودک بی پرستار

اغلب مادران شاغل چاره‌ای جز گرفتن پرستار کودک خود و یا ارسال او به مهد کودک ندارند و بررسی‌ها هم نشان می‌دهد تفاوت چندانی بین این کودکان و کودکانی که همه ساعات روز را با مادر خود می‌گذارند، وجود ندارد؛

چرا که ثابت شده کیفیت رابطه زیاد مهم‌تر از کمیت آن میباشد. چه بسا تربیت کودکی که پرستار از او نگهداری می‌کند بهتر از کودکی باشد که مادر خانه‌دار ولی بی‌حوصله‌اش پایان ساعات روز را با او می‌گذراند و اصلا به آموزش و تربیت و سرگرم نمودن کودک خود توجهی نمی‌کند.

سنجش آستانه تحمل پرستار کودک

برای تعیین میزان تحمل پذیری فرد پرستار، میبایست از او مصاحبه بگیریم و در مورد برخی موارد با او صراحتا صحبت نمایید تا با اطلاعاتی که رد و بدل میشود بتوانیم به شناخت خوبی از فرد برسیم و تجربیاتی که در زمینه‌ی نگهداری از کودک دارد را مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات مفید از آن کسب شود.در 1 مصاحبه صحیح، ویژگی‌های روانی و رفتاری پرستار کودک مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

مصاحبه میبایست هدفمند باشد و بایستی والدین را به نتیجه برساند، 9 این که صرفا یکسری حرف بین طرفین رد و بدل شود و در نهایت بدون جمع‌بندی منجر به انتخاب یا رد پرستار شود.

ظاهر پرستار کودک

معمولا پرستاران، مهمان‌دارها و معلم‌ها در اغلب مواقع افرادی هستند که به آدم احساس خوبی می‌دهند و در کنار آنان بودن احساس آرامش به ما منتقل می کند. بچه‌ها هم افرادی که ظاهر متناسبی دارند را بیش یار دارند و راحت تر آنان راقبول می کنند و بهتر با آنان کنار می‌آیند.

البته این که فرد در نگاه ابتدا به ما حالت خوشایندی بدهد زیاد مهم میباشد ولی تعیین کننده نیست. ضروری نیست کسی که شما انتخاب می نمایید قشنگ باشد منظور ما از چهره‌ی مطبوع، دلنشین بودن فرد میباشد. این که لبخند بر لب داشته باشد، در وقت متناسب صحبت بکند و بتواند کودک را به آرامش برساند و در زمانیکه ضروری میباشد سکوت بکند.

معیارهای انتخاب پرستار کودک

معیارهای انتخاب پرستار کودک

مصاحبه با پرستار کودک

برترین راه برای مصاحبه این میباشد که چیزهایی که برای شما از اهمیت بالایی برخوردار میباشد را از پیش لیست کنیم و آنان را از پرستار بپرسیم 9 هر سوالی را که در وقت مصاحبه به ذهن شما رسید. سئوال های ابتدایی که میبایست در ذهن خود داشته باشید:

سطح سواد
تحصیل در رشته ی دارای ارتباط با تربیت کودک
سن، ظاهر
و نحوه ی پوشش پرستار

موارد بالایی که ذکر کردیم، پرستار در هر کدام چه شرایطی را میبایست داشته باشد؟ و بعد همان ها را در پرستار مورد نظرمان پیدا کنیم و در روز مصاحبه هر کسی که حتی یکی از معیارها را نداشت میبایست از گزینه ها کنار گذاشته شود. برای این که برخورد پرستار بچه را در مقابل فرزند خود حدس بزنید بهتر میباشد از او سوالاتی همچون «اگر بچه جیغ بزند چه تصویر العملی دارد؟»،

« اگر او شیطنت بکند و نخوابد چه کاری انجام می دهد؟»بپرسید و به دقت به پاسخ هایی که او در این خصوص میدهد گوش نمایید، پاسخ های پرستار میتوانند در شناخت او به شما یاری بکند و به شما این ذهنیت را بدهد که برای نگهداری از فرزندتان متناسب میباشد یا خیر. در چنین مصاحبه ای 9 تنها شما به هدف خودتان می رسید بلکه سبب می بشوید پرستار هم متوجه باشد خانواده کودک جدی هستند .

بایستی به وظایف خود به درستی عمل بکند.یکی دیگر از مسائلی که میبایست از خود بپرسید، متاهل و مجرد بودن پرستار میباشد و این که این مسئله برای شما اهمیت دارد یا خیر. ما معمولا به کسی که متأهل میباشد اعتماد بیشتری می‌کنیم. ولی میبایست دید متاهل بودن پرستار چه نتایج مثبتی می‌تواند در نگهداری کودک داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب پرستار

گاهی اوقات افراد متأهلی هستند که به دلیل وجود مشکلات در زندگی مشترک تصمیم بکار می‌گیرند و بصورت متناسب توان نگهداری از کودک ندارند یا با او بدخلقی و بد رفتاری می کنند. بعضی از افراد ممکن است که قرص‌های آرامبخش هم مصرف کنند و حواسشان به بچه به طور کامل جمع نباشد و امکان دارد در گونه بروز مشکل حتی بچه را تنها بگذارند و از منزل بروند.

در انتخاب پرستار کودک بایستی به کیفیت مجرد بودن یا متأهل بودن دقت نمود و پایان موارد را بررسی کرد.برای مراقبت و نگهداری از کودک این که اگر ایشان مجرد هستند چه مجردی با چه کیفیتی هستند و اگر متاهل هستند این متاهل بودن چه خصوصیات مثبتی به نفر به عنوان پرستار اضافه کرده میباشد.

یکی دیگر از مواردی که والدین میتوانند بر روی آن تصمیم بگیرند، تحصیلات پرستار کودک میباشد، که آیا بایستی پرستار کودکی که در پیشنهاد دارند رشته پرستاری را گذرانده باشد یا فقط دوره پرستاری کافی مباشد. مطمئنا هر کدام از این موارد مزایا و معایبی در خود دارد که والدین بنا به سلیقه و نیاز کودک میبایست به آن بپردازند.

سن پرستار کودک

برای انتخاب پرستار کودک فرمول قطعی وجود ندارد ولی پرستار نبایستی خیلی برنا و بی‌تجربه باشد. از طرفی نبایستی سالمند باشد. میانسالی برترین سن برای پرستار کودک میباشد که هم دارای تجربه کافی میباشد و هم برای آموزش و بازی با کودک حوصله دارد. در عین حالا، این‌طور نیست که بگوییم پرستاران برنا، پرستاران خوبی نیستند و میبایست شرایط دیگر هم بررسی شود.

نکته مهم‌تر از سن پرستار، سن کودک میباشد که مادران شاغل میبایست نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند. پرستارانی که مادر هستند یا تجربه نگهداری از کودک را دارند، برای نگهداری از کودک گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند. برترین سن برای پرستاران ۲۸ تا ۴۰ سال میباشد.

معیارهای انتخاب پرستار کودک

معیارهای انتخاب پرستار کودک

اعتماد به پرستارکودک

برترین راه برای یافتن پرستار مورد اطمینان، سؤال نمودن از اشخاصی میباشد که او را می شناسند. در این گونه امکان اطلاع از سابقه و پیشینه فرد وجود دارد. اگر چنین امکانی برای خانواده‌ها وجود ندارد بهتر میباشد به موسسه‌های معتبر مراجعه کنند. البته میبایست گفت که هر موسسه‌ای معتبر نیست.

بعضی موسسه‌ها روی این موضوع تاکید دارند که پرستار میبایست مدارک یا گواهینامه‌های معتبر ارائه دهد یا تحصیلات دارای ارتباط داشته باشد.در واقع موسساتی که مجوز دارند نسبت به این موضوع سختگیرتر هستند و مشکلات را بهتر پیگیری می‌کنند، ضمن این که پدر و مادر می‌توانند در وقت مصاحبه رفتار پرستار را مشاهده کنند.

توصیه دیگر این میباشد که شماره تماسی از نزدیکان پرستار هم داشته باشید تا در زمان‌های لازم بتوانید با آنان ارتباط برقرار نمایید. به یاد داشته باشید زمانیکه پرستار در خانه شما است وسایلی که ارزش مادی دارند و همین‌طور پول و جواهرات را در خانه قرار ندهید تا احتمال بروز خطای پرستار به حداقل برسد.

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند.

 

مطالب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی