روشهای مناسب برای برخورد با کودک پرخاشگر

روشهای مناسب برای برخورد با کودک پرخاشگر:پرخاشگری در حقیقت واکنشی همراه با خشونت و آسیب رساندن به دیگران میباشد که در طی انجام آن ، نفر پرخاشگر تلاش در بیان وجود مشکلی چه در ذهن خود و یا چه در محیط اطراف میکند.

پرخاشگری در بین کودکان و نوجوانان یکی از شایعترین پدیده ها میباشد و پدران و مادران این دست فرزندان ، همواره دغدغه چگونگی رفتار با کودک پرخاشگر را دارند .پرخاشگری زمانی بوجود می آید که کودکان نمی توانند احساسات خود را بویسیله کلام با دیگران به اشتراک بگذارند و تلاش می کنند هیجانات درونی خود را با پرخاشگری خود نمایش بدهند .

دلایل پرخاشگری در کودکان :

پرخاشگری کودکان می تواند عواملی بیرونی یا درونی داشته باشد و به مرور وقت این عوامل می تواند احساس عصبانیت و پرخاشگری را در کودک تقویت نمایند .

عوامل درونی پرخاشگری کودکان :

استرس
عدم موفقیت در انجام کارها
ناتوانی در برقراری ارتباط با اطرافیان
احساس گناه کودک و مقصر نمودن خود در تمامی اتفاقات

عوامل بیرونی پرخاشگری کودکان:

تاثیر محیط زندگی در کودک و برخورد با جامعه عصبانی
ساختار غلط روابط خانوادگی
مدرسه و قرار گرفتن در محیط های ناشناخته
الگو گرفتن از ازاطرافیان بویژه پدران و مادران کودک
رفتار با کودک پرخاشگر

روشهای مناسب برای برخورد با کودک پرخاشگر

روشهای مناسب برای برخورد با کودک پرخاشگر

رفتار پرخاشگرانه در کودکان همواره به 2 دلیل مشخص شکل میگیرد :

پرخاشگری ابزاری و پرخاشگری آسیب رسان .

پرخشاگری ابرازی :

در این نوع پرخاشگری کودک تنها تلاش میکند تا با نمایش پرخاشگرانه ، خود را به اهداف و مقاصد مورد پیشنهاد خود نزدیک تر بکند .رفتار هایی مثل فریاد کشیدن ، پرتاب نمودن اسباب بازی ها ، برخورد های فیزیکی با والدین و تحت فشار قرار دادن آنان با ابزاری مثل غذا نخوردن و …. جلوه های از بیان نمایش ابزاری پرخاشگری میباشد .

پرخاشگری آسیب رسان :

کودک به مرور وقت و در مواجهه با جامعه عصبانی و برخورد های نامناسب والدین ، پتانسیل بالایی برای رفتار های پرخشگرانه خود پیدا میکند و با توجه به شرایط کنونی و زندگی آپارتمانی ، محیط خانه و خانواده تنها جایی میباشد که کودکان در آن می توانند پرخاشگری خود را به نمایش بگذارد و در طی این پرخاشگری ، تنها تلاش دارند تا این پتانسیل خود را تخلیه کنند.

با این گونه رفتار ها خشم و عصبانیت درونی خود را فروکش کنند .

1-علت پرخاشگری را جویا شویم:

ابتدایی ترین و ساده ترین رفتاری که می بایست در قبال کودک پرخاشگر داشته باشیم آن میباشد که علت پرخاشگری را در او و محیط اطراف او جویا بشویم و تلاش کنیم تا با برطرف نمودن آن علت از پرخاشگری کودک جلوگیری کنیم .

2-رفتار والدین کودک را تحت تاثیر قرار میدهد :

گاهی اوقات پدران و مادران با رفتاری که در مقابل دیدگان فرزند خود دارند سبب میشوند تا ریشه های پرخاشگری و عصبانیت در کودک تقویت شود . 1 جمله معروف در رواشناسی هست که می گوید :

” اگر کودک شما میل به خشونت دارد ؛ خشونت را در خود جستجو نمایید “ .پدران و مادران اگر در واکنش به اشتباهی از طرف مقابل برخورد کردند ، تلاش کنند تا از صبر خود یاری بگیرند و در جایگاهی متناسب در قبال طرف مقابل واکنشی داشته باشند .

3- کودک را از لطف توجه خود بی بهره نکنیم :

پایه و ریشه بسیاری از پرخاشگری ها در بین کودکان ، عدم توجه به آنان میباشد .گاهی پدر و مادر آنقدر درگیر زندگی کاری و اجتماعی خود میشوند که فراموش می کنند ، فرزند آنان نیاز مبرمی به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفته شدن ، دارد .

4- از الگو های زندگی پرخاشگرانه دوری نمایید :

همانطور که گفته شد کودک به شدت تحت تاثیر محیط میباشد و تلاش میکند تا با الگو گرفتن از اطرافیان ، رشد و بلوغ خود را نشان دهد . الگوهای زندگی پرخاشگرانه از بلند صحبت نمودن با یکدیگر آغاز میشود و تا درگیری فیزیکی و آسیب رساندن به یکدیگر قبل می رود .پس از این رو از الگو های زندگی پرخاشگرانه دوری نمایید .

5-سعی نمایید حواس کودک را درحین پرخاشگری پرت نمایید :

وقتی که متوجه شدید تا کودک شما قصد دارد رفتاری پرخاشگرانه از خود بروز بدهد تلاش نمایید با اسباب بازی ها و وسایل مورد علاقه وی ، حواس او را پرت نمایید این حواس پرتی سبب میشود تا او تا حد زیادی فراموش کنند که از چه چیز خشمگین بوده و اینکار شما سبب میشود تا ریشه های خشم و پرخاشگری در وی تقویت نشود که مستلزم انجام این رفتار ، داشتن توجه قابل قبولی به فرزند خود میباشد .

پرخاشگری و آینده کودک :

الگو هایی که درمورد چگونگی رفتار با کودک پرخاشگر ارائه شد تا حدودی می توانند درمان موقتی برای پرخاشگری کودک باشد ولی والدین با علم بر این که پرخاشگری و ناتوانی در کنترل خشم و عصبانیت ، تا چه حد می تواند آینده وی را تحت تاثیر قرار دهد .

این پرخاشگری می تواند در شخصیت کودک آنان ریشه بکند ، میبایست با دکتر و روانشناس کودک متخصص مشورت کنند و از آنان بخواهند تا راه حلی منحصر به فرد در رفتار با کودک پرخاشگر ، برای آنان ارائه بکند.

شما با جستجو در اینترنت میتوانید مدل های مختلف تخت و کمد نوزاد را مشاهده کرده و با توجه به سلیقه خود یکی از آنان را خریداری نمایید. وبسایت آپادانا علاوه بر فراهم نمودن بستری برای خرید اینترنتی تخت نوزاد با کاهش هزینه ها و تخفیفاتی که ارائه میدهد هزینه ها را رای شما عزیزان به میزان قابل توجهی کاهش داده میباشد.

روشهای مناسب برای برخورد با کودک پرخاشگر

روشهای مناسب برای برخورد با کودک پرخاشگر

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند .

 

مطالب مرتبط :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی