روشهای مراقبت از موی نوزادان

روشهای مراقبت از موی نوزادان :برای موهای کودک و نوزادتان از 1 نرم کننده مخصوص استفاده نمایید و به طور مرتب موهایشان را شامپو بکشید تا از ناراحتی پوست سر به نام کردل کرپ جلوگیری نمایید.

ده نکته لازم برای مراقبت از موهای کودک و نوزاد شما

امکان دارد نوزاد شما با 1 سر پر از مو متولد شده باشد یا امکان دارد موهایش پراکنده باشد به هر حالا نگران نباشید، موها در نهایت رشد پیدا می کنند.نبایستی برای رشد مویش نگران باشید ،زیرا در طول رشدش بوجود خواهند آمد.صحیح همچون جنبه های دیگر مراقبت از نوزاد، مراقبت از مو چیزی میباشد که میبایست مورد بررسی قرار بگیرد و در این بخش از نمناک چگونگی مراقبت از آن را آورده ایم.

موی زیبای کودک

چگونگی مراقبت از موهای نوزاد و کودک:

در این بخش از نکته ها مراقبت از کودک در نمناک 10 راهنمایی برای تمیز نگه داشتن پوست و قشنگ نگه داشتن مو وجود دارد.

روشهای مراقبت از موی نوزادان

روشهای مراقبت از موی نوزادان

یک. شامپو کردن:

یکی از دلایل اصلی شکننده بودن، نازک بودن مو، پوست سر کثیف و عرقی میباشد.حتما موهای نوزاد خود را شامپو نمایید و پوست سرش را در وقت شامپو نمودن 3 بار در هفته ماساژ بدهید. شما میتوانید از شامپویی که برای سر و بدن کودک میباشد استفاده نمایید. ضروری نیست که موهای نوزاد را هر روز بشویید.

دو. ماساژ روغنی:

ماساژ روغن برای کل بدن از جمله پوست سر مفید میباشد، زیرا این امر برای بهبود گردش خون به حفره های مو یاری می کند و هم چنین یاری میکند تا او را به راحتی بخوابانید علاوه بر این به مرطوب سازی پوست سر یاری میکند و از تشکیل شوره سر جلوگیری میکند.

روغن کافی روی پوست سر نوزادتان بریزید و در حرکات دایره ای بدون فشار دادن ماساژش بدهید ؛ شما میتوانید از روغن های طبیعی همچون روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره استفاده نمایید.

سه. مشکل پوستی کردل کپ:

کردل کپ به علت تولید بیشتر از حد سبوم میباشد، ماده ای چرب که رطوبت پوست را حفظ میکند. این وضعیت امکان دارد بعضی اوقات با جوش های خیلی ریز و برامدگی های خیلی ریز ریز و کنارهم ضخیم زرد یا سفید روی پوست سر اتفاق بیفتد.

مشکلی رایج میباشد و معمولا در 8-12 ماهگی از بین می رود. برترین راه این میباشد که به طور مرتب پوستش را بشورید و سرش را شانه نمایید تا آن را تمیز نگه دارید. از مصرف پودر تالک بر روی سر در طول این مدت خودداری نمایید.

چهار. مراقبت از موی کودک و نوزاد با روش درست شانه کردن:

شانه کردن منافذ باز پوست را تحریک میکند و به تولید سبون سالم یاری میکند. حتما شانه نمودن را آهسته انجام بدهید زیرا پوست سر نوزاد حساس میباشد. از شانه ای با دندانه های بزرگ، نرم و براق استفاده نمایید اینکار را فراوان و چند بار فراوان در روز انجام ندهید فقط 1 یا 2 بار در روز کافی میباشد.

پنج. مرطوب کننده:

اگر کودک کچل میباشد، مطمئن بشوید که از مرطوب کننده استفاده نمایید، تا پوست سر نرم، روان و مرطوب بماند. اینکار یاری میکند تا از شوره سر ناشی از خشکی جلوگیری شود.

شش. مرتب نمودن مو:

یکی از برترین راههای حفظ موی سالم با مرتب سازی مکرر انجام میشود. اینکار مانع از موخوره و مسائل دارای ارتباط با خشکی میشود هم چنین، اگر موها را کوتاه نگه ندارید، می تواند به این مشکلات یاری بکند.

هفت. تراشیدن سر:

1 روش میانبر برای مراقبت از مو تراشیدن کاملش میباشد. اینکار می تواند در صرفه جویی وقت هم به شما یاری بکند.

هشت. انتخاب محصول متناسب :

از محصول های بزرگسالان استفاده نکنید، زیرا امکان دارد پوست نوزادتان را خشن بکند. محصول های کودک مخصوص آنان طراحی شده اند، و حساسیت آنان را در پیشنهاد گرفته اند. فقط شامپوهای بدون اشک چشم را بخرید، زیرا اگر به چشمش وارد شود سبب درست کردن صدمه نمی شود.

نه. مراقبت های اضافی برای موهای بلند:

اگر تصمیم گیرد موهای نوزاد خود را بلند نمایید میبایست هوشیار باشید. موی کودک میبایست مرتب شود، روغن زده و تمیز نگه داشته شود.اجازه ندهید روغن روی موی کودک فراوان بماند، زیرا خاک و گرد و غبار را جذب میکند ؛ هم چنین، از استفاده از کش موهای سفت یا کلیپس های سفت مو اجتناب نمایید، زیرا می تواند موجب ناراحتی کودکتان شود.

روشهای مراقبت از موی نوزادان

روشهای مراقبت از موی نوزادان

ده. موهای ژولیده:

این 1 مشکل رایج میباشد که در نوزادانی که موهای بلند دارند اتفاق می افتد. استفاده از 1 نرم کننده پسندیده مخصوص کودک 1 راه پسندیده برای عالی نگه داشتن موها میباشد هم چنین، به طور مرتب موهای او را بدون فشار بیشتر از حد شانه نمایید.

مراقبت از موهای نوزاد شما علم موشکی نیست پس نبایستی فکر نمایید کار دشواری میباشد هر چه باشد، از مراقبت از موهای افراد بالغ راحت تر میباشد زیرا ریزش مو و آسیب مو در چنین سن و سالی مشکل نیست تنها موضوع اصلی که میبایست به دنبال آن باشید، کردل کپ میباشد که می تواند به طور موثر بوسیله شانه زدن منظم از آن جلوگیری شود.

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند .

 

مطالب مرتبط :

میز کامپیوتر کودک و نوجوان

کاربردهای کتابخانه کودک و نوجوان

روشهای شست و شوی تشک کودک و نوجوانان

 بالشت متناسب برای نوزادان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی