روشهای شست و شوی تشک کودک و نوجوانان

روشهای شست و شوی تشک کودک و نوجوانان : یکی از اصلی ترین و مهمترین وسایلی که در کیفیت خواب کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی دارد،تشک و تخت خواب آن ها میباشد. همانطور که در مقاله مربوط به تشک کودک و نوجوان هم اشاره کردیم، 1 تشک متناسب تشکی میباشد که علاوه بر راحتی و عدم آسیب به اسکلت کودکان، از جنسی ساخته شده باشد که سبب درست کردن حساسیت های پوستی هم نشود.

یکی دیگر از نکته هایی که در مورد تشک های کودکان و نوجوانان میبایست رعایت شود، بحث شست و شوی تشک ها میباشد. اگر شست و شوی تشک بوسیله ابزارهای غلط و یا بصورت نادرستی شسته شود، امکان دارد به تشک آسیب هایی برسد که دیگر نتوان از آن تشک برای کودکان و نوجوانان استفاده نمود.

اگر شما هم تمایل دارید تا در مورد تشک ها و روشهای شست و شوی آن بیش بدانید، در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت. هم چنین در پایان هم به بررسی 1 سری نکته ها ویژه در مورد شست و شوی تشک ها هم خواهیم پرداخت.

روشهای شست و شوی تشک( تشک کودک و نوجوانان)

تشک های معمولی و خوشخواب را میتوان به روشهای مختلفی شست که در این جا به بررسی متداول ترین روشهای می پردازیم:

شست و شوی تشک با یاری مایع شوینده و یا پودر آنزیم دار: در این روش برای شست و شوی تشک از مایع های شوینده با آنزیم نسبتا معمولی استفاده میشود. توجه نمایید که در صورتی که تشک شما رنگی میباشد، به هیچ وجه از مایع شوینده به طور مستقیم استفاده نکنید و بنابراین میبایست مقداری از مایع شوینده را با آب ترکیب نمایید تا تاثیر آنزیم های آن کمتر شود.

روشهای شست و شوی تشک کودک و نوجوانان

روشهای شست و شوی تشک کودک و نوجوانان

شست و شوی تشک با سرکه و جوش شیرین:

برخی از افراد ترجیح می بدهند تا به جای استفاده از مواد شوینده مصنوعی، از سرکه و جوش شیرین برای شست و شوی تشک خود بهره ببرند. در این روش:

-اول بر روی تشک مقداری جوش شیرین ریخته
-بعدا بر روی آن مقداری سرکه بریزید
-در نهایت با یاری دستمال مرطوب و تمیز، دستمال را به روی تشک بکشید.
-بعدا با یاری آب، شست و شوی نهایی را انجام بدهید.
-معمولا از این روش برای شست و شوی بخش کوچکی از تشک استفاده میشود چرا که تمیز نمودن کل تشک به این روش وقت بر بوده و امکان دارد سبب بدبو شدن تشک هم بشود.

شست و شوی تشک با استفاده از بخار شوی:

از آنجایی که شست و شوی تشک های قطور و خوشخواب با یاری آب چندان راه مناسبی نیست و نظر هم نمی شود، یکی از برترین راه ها برای شست و شوی تشک ها، استفاده از بخار شوی است.

در این روش، علاوه بر شسته شدن کامل و یکدست تشک، به تشک و فنرهای موجود در آن آسیبی نمی رسد و هم چنین، بهتر از روشهای دیگر سبب ضد عفونی شدن تشک میشود که این امر برای سلامت کودکان دارای اهمیت زیادی میباشد.برای تمیز تر شدن تشک میتوانید سرکه سفید را روی سطح تشک اسپری نمایید و بعدا بخار شوی را از فاصله دورتر روی تشک بگیرید تا سبب خیس شدن اعماق تشک نشود.

شست و شوی تخت با یاری شامپو فرش: یکی از برترین و ساده ترین روشهای شستن تشک ها، استفاده از شامپو فرش برای شست و شو است. شامپو فرش، نسبت به دیگر انواع شوینده ها، میزان آنزیم و مواد افزودنی متعادلی داشته که این امر سبب سالم ماندن تشک شما میشود.

مراحل شست و شوی تشک

به طور کلی، مراحل شست و شوی 1 تشک معمولی بصورت ذیل است:

جدا نمودن ملحفه و رویه های تشک:

رویه و یا ملحفه قرار گرفته بر روی تشک می تواند بوسیله ماشین لباس شویی خانگی هم شسته شود، ولی اگر یار دارید تا میزان تمیزی آن به بیشترین حد خودش برسد، میبایست از خشک شویی استفاده نمایید.

خاک گیری تشک:

با استفاده از جاروبرقی، خاک های موجود در سطح و داخل تشک را به طور کامل جذب نمایید تا روند شست و شوی اصلی سریع تر گونه بگیرد.

شست وشوی اصلی:

با استفاده از یکی از روشهای نامبرده در بخش بالایی، شست و شوی تشک خود را شروع نمایید.

آب گیری:

هرگز تشک را به حالا خود رها نکنید تا خود به خود خشک شود. تقریبا 90 درصد رطوبت تشک میبایست بوسیله مکنده های مخصوص خشک نمودن، از تشک خارج شود.

قرار دادن تشک در معرض نور و خورشید:

برای آنکه تشک به طور کامل خشک شده و در آن قارچ هم تشکیل نشود، ده درصد رطوبت باقی مانده در تشک را میبایست بوسیله نور مستقیم خورشید از آن خارج نمایید.

روشهای شست و شوی تشک کودک و نوجوانان

روشهای شست و شوی تشک کودک و نوجوانان

 

جمع بندی

انسان ها روزانه ساعات قابل توجهی از زندگی شان را در تشک و تخت خواب به سر می برند. همین امر سبب شده تا تشک ها محل تجمع بسیاری از بیماری ها، بوی بد و قارچ های پوستی شود.

با شستن اصولی و متداول تشک ها، میتوانید از به وجود آمدن بسیاری از این بیماری ها جلوگیری نمایید و بوی نامطبوع تشک را از خود دور نمایید.امیدواریم با یاری این مطلب توانسته باشیم شما را در پیدا نمودن برترین روش شست و شوی تشک خود راهنمایی کرده باشیم.

مطالب مرتبط :

قیمت سرویس خواب کودک

 راهنمای خرید سرویس خواب

انتخاب تخت استاندارد برای کودک

انتخاب تخت استاندارد نوزاد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی