راهنمای خرید تخت نوزاد

راهنمای خرید تخت نوزاد: امروزه با وجود تنوع زیاد فراوان سرویس خواب کودک در بازار، انتخاب تخت کودک متناسب، می‌تواند 1 کار سخت و دلهره‌آور باشد. یکی از نخستین اقلامی که پدرو مادرها میبایست برای خرید آن تصمیم بگیرند سرویس خواب نوزاد میباشد.

وقتی که محدوده هزینه خود را تعیین کردید و تصمیم گرفتید که کدام ویژگی‌های تخت خواب برای شما مهمتر میباشد، میتوانید جستجوی تخت‌ خواب متناسب را آغاز نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی تخت‌های چندمنظوره و مزیت‌های آن بپردازیم تا به برخی از سوالات و ابهامات ذهنی والدین جواب دهیم.

گهواره و تخت کنار مادر

‌گهواره و تخت کنار مادر برترین گزینه برای نگهداری و خواباندن نوزاد میباشد. اندازه تخت کنار مادر و گهواره نبایستی آن‌قدر بزرگ باشد که نوزاد در آن غلت بزند یا بچرخد و 9 آن‌قدر کوچک که جایی برای حرکت نداشته باشد؛ اندازه آن میبایست به قدری باشد که نوزاد در آن احساس راحتی بکند و فضای کافی برای تکان دادن دست‌ها و پا‌هایش داشته باشد.

این نوع تخت معمولا تا 2 سالگی کودک قابل استفاده است و بعد که کودک بزرگتر شد می‌توانید او را به تخت خواب کودک منتقل نمایید. این مدل تخت برای والدینی مفید میباشد که هم می‌خواهند فضای خواب خود را حفظ کنند و هم نوزاد را در 1 فضای امن و راحت در کنار خود داشته باشند. تخت کنار مادر یاری می‌کند نوزاد شما بی‌خطر در طول شب در کنار شما بخوابد.

راهنمای خرید تخت نوزاد

 

برای والدینی که هنوز آماده نیستند خیلی دور از کودک خود بخوابند، این گهواره زیاد متناسب می‌باشد. آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که برای دسترسی آسان با اکثر تخت خواب‌های والدین مطابقت داشته باشند و بیش آن‌ها فضای ذخیره سازی اضافی را هم فراهم می کنند، بنابراین همیشه موارد مورد نیاز خود را در دسترس خواهید داشت.

تخت کودک

‌تخت‌ کودک برای کودکان بین ۲ تا چهار سال متناسب میباشد. طول تخت خواب کودک ۱۴۰ سانت و عرض آن ۶۰ سانت میباشد. ارتفاع تخت خواب کودک حدودا ۳۵ سانتی‌متر میباشد. با رشد کودک در سنین ۱-5 سالگی، امکان دارد دریابید که فقط با گذشت چند سال نیاز به تعویض تخت نوزاد دارید، بنابراین هنگام برنامه ریزی بودجه، این نکته را فراموش نکنید.

اگر هنگام خرید سیسمونی نوزاد، 1 تخت خواب کودک تهیه نمایید، با وجود پرداخت هزینه‌های فراوان بعد از چند سال مجبور به فروختن آن می‌شوید و میبایست برای خرید 1 تخت خواب نوجوان دوباره قیمت کنند. کاری که علاوه بر مسائل مادی در عمل با مشکلات و سختی‌های خاص خود همراه میباشد.

تخت خواب‌های نوزادی زیاد کوچک هستند و در 2 طرف خود میله‌هایی با ارتفاع بین ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر دارند تا مانع از افتادن کودک در هنگام غلت خوردن بشوند. این نرده‌ها معمولا از 1 سمت و یا در هر 2 طرف تخت بصورت متحرک طراحی می‌شوند تا مادر برای گذاشتن و برداشتن نوزاد از داخل تخت، دچار مشکل نشده و بیشتر از حد خم نشود.

سرویس خواب نوجوان

تخت نوجوان برای سنین کودکی و نوجوانی متناسب میباشد. این تخت‌ها ابعاد بزرگتری نسبت به تخت‌های نوزادی دارند. طول این تخت‌ها معمولا بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر میباشد و بچه‌ها در سن رشد می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. سرویس خواب‌ نوجوان معمولا همراه با کمد، دراور، میز کامپیوتر، پاتختی و میز آرایش ارائه می‌شود. تخت خواب‌های نوجوان معمولا تا سن ۱۲سالگی قابل استفاده هستند.

تخت نوزاد نوجوان

‌این تخت‌ها طوری ساخته شده‌ که تا هنگامی نوزاد شما کوچک میباشد می‌توانید بصورت تخت نوزاد از آن استفاده نمایید و هنگامی کودک بزرگ‌تر شد با جدا نمودن قسمت‌های اضافی، آن را به تخت بزرگ‌تر تبدیل نمایید که تا جوانی قابل استفاده است.

از پیشنهاد اقتصادی چیزی بخرید که تا چند سال برای فرزندتان قابل استفاده باشد. بنابراین خرید 1 تخت نوزاد نوجوان می تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. طول این تخت ها معمولا بین ۱۸۰سانتی متر تا ۲ متر، عرض آن بین ۸۵ تا ۱ متر و ارتفاع آن تا ۱۲۲ سانتی متر میباشد.

راهنمای خرید تخت نوزاد

راهنمای خرید تخت نوزاد

چرا خرید تخت چند منظوره گزینه بهتری است؟

1 راه حل اقتصادی و کم دردسر برای حل این مشکل خرید تخت دومنظوره و یا چند‌منظوره میباشد. تخت‌های چند منظوره که به تخت‌ نوزاد نوجوان یا تخت تبدیل شونده هم معروف هستند، 1 بار خریداری می‌شوند و تا مدت‌ها می‌توانند نیاز کودک شما را برآورده کنند .

تخت‌های چهارمنظوره که از انواع این تخت‌ها هستند، در ابتدای تولد نوزاد به عنوان ننو مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از آن با قفل نمودن و ثابت شدن این قسمت به عنوان تخت نوزاد حفاظ دار استفاده می‌شوند. در کنار این قسمت معمولا 1 باکس به شکل کمد یا دراور در قسمت اول یا انتهایی تخت وجود دارد که برای قرار دادن وسایل، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 قابلیت تغییر سایز تخت هم زمان با رشد کودک

بعد از قد کشیدن و بیش تر شدن میزان جنب و جوش کودک دراور و هم چنین تخت پارک از تخت خواب جدا شده و بر روی زمین قرار می‌گیرند و با بیش شدن فضای تخت، کودک می‌تواند تا سنین نوجوانی از آن استفاده بکند. دراور همچنان بصورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد و از تخت پارک می‌توانید برای کودک دوم خود استفاده نمایید.

هم چنین قابلیت تبدیل تخت پارک به میز تحریر هم یکی نکته ها قابل توجه تخت‌های 4 منظوره میباشد. این قابلیت سبب می‌شود تا چند سال از خرید میز تحریر مجزا بی‌نیاز بشوید. بنابراین بهتر میباشد این نوع تخت‌ها را برای خرید تخت کودک در اولویت خود قرار دهید و از مزایای آن حداکثر استفاده را ببرید.

البته میبایست در پیشنهاد داشته باشید که در تولید تخت‌ مورد پیشنهاد شما از مواد اولیه با کیفیتی استفاده شده باشد تا در طی وقت به راحتی دچار شکستگی و خط و خش نشود. این نکته در حفظ ایمنی و سلامت کودک زیاد حائز اهمیت میباشد. هم چنین استاندارد بودن تخت از لحاظ اندازه هم از جمله نکته هایی میباشد که در بحث ایمنی میبایست به آن توجه شود.

رعایت نکردن این نکته موجببه وجود آمدن فاصله در بین تخت و تشک شده و می‌تواند خطرآفرین باشد.

راهنمای خرید تخت نوزاد

راهنمای خرید تخت نوزاد

کلام آخر 

توصیه‌ی ما به شما این میباشد که هر مدل تختی را برای نوزاد خود انتخاب می‌کنید، حتما دقت کنید تا پایان ویژگی‌های 1 تخت استاندارد را داشته باشد. مهم است که دستورالعمل‌های ایمنی تخت خواب را دنبال نمایید و ترجیحا برترین برند سرویس خواب کودک را خریداری نمایید. حتی اگر تصمیم دارید کار خود را با 1 باسنت یا 1 تخت خواب کنار مادر آغاز نمایید، در نهایت هر کودک به 1 تخت کودک نیاز دارد.

مطالب مرتبط :

ایده های هیجان انگیز برای جشن تولد کودکان

چیدمان فنگ شویی در اتاق کودک

سیسمونی کامل نوزاد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی