خطر بریدگی در کودکان

خطر بریدگی در کودکان :خطر بریدگی در کودکان را جدی بگیرید ، زیرا کودکان هر چه بزرگ تر میشوند یار دارند استقلال بیشتری داشته باشند و خودشان کارهای خودشان را انجام بدهند.

راهکارهایی برای جلوگیری از بریدگی بدن کودکان

مثلا خودشان آب یا شیر را از یخچال بردارند. بهتر میباشد ما بزرگ ترها برای بچه ها از لیوان و بشقاب پلاستیکی برای خوردن خوراکی استفاده کنیم. مراقب کودکان باشیم . ظروف پلاستیکی را در جای مشخصی دم دست قرار بدهید.اشیای برنده مثل چاقو، قیچی، سوزن خیاطی و سنجاق را از دسترس کودک دور نگه دارید. در صورتی که کودکی با برداشتن وسیله برنده‌ای مثل چاقو یا قیچی بدود، امکان دارد بر اثر زمین خوردن، شی برنده در بدن او فرو رفته و حتی موجب مرگ شود.

در صورتی که کودک وسیله برنده‌ای در دست دارد، به آرامی و با خونسردی وسیله را از او بگیرید و عجله و بی‌احتیاطی نکنید.از دویدن کودک در حالی که اشیایی همچون مداد، نی شیشه‌ای و … را در دهان دارد ممانعت نمایید. زیرا اگر زمین بخورد، امکان دارد دچار زخم و خونریزی شدید دهان و گلو شود. توجه داشته باشید که بازی نمودن و راه رفتن کودک در حالی که لیوان یا شیشه شیر در دست اوست خطرناک میباشد.در هنگام کار نمودن با 1 وسیله تیز، بهتر میباشد کودک در اطراف شما نباشد.

هرگز در جلوی کودک خود از وسایل خطرناک برای شوخی استفاده نکنید، زیرا کودک حرکات شما را تقلید می‌کند.تیغ ریش تراش را در حمام با دقت در سطل آشغال بیندازید و دقت کنید به وسایل حمام نچسبد.از وسایل خیاطی مثل سوزن و سنجاق و قیچی به دقت استفاده کرده و پس از اتمام کار آنان را جمع‌آوری نمایید.از خرید اسباب‌بازی تیز و برنده برای کودک خودداری نمایید. هم چنین از خرید اسباب‌بازی‌هایی که امکان دارد عضوی از بدن کودک در آن گیر بکند (مثل تفنگ فنری) خودداری شود.

خطر بریدگی در کودکان

خطر بریدگی در کودکان

بریدگی با شیشه

-بریدگی با شیشه از بدترین بریدگی‌هاست. بنابراین موارد خطرناک را به کودک خود بفهمانید؛ به او بگویید که نبایستی به شیشه ضربه بزند.
-از تکیه دادن کودک به شیشه جلوگیری نمایید. محکم بستن پنجره‌ها یا وارد نمودن ضربه محکم به پنجره خطرناک میباشد.
-بازی‌های دسته‌جمعی کودکان در کنار پنجره‌های با ارتفاع پایین خطر دارد.
-از پرت نمودن اجسام به طرف پنجره، همچون توپ بازی در منزل خودداری کنند.
-از بازی نمودن با اشیای شیشه‌ای و بطری شکسته خودداری کنند.
-در گونه همسطح بودن پنجره طبقه پایین منزل و کف حیاط، جلوی شیشه پنجره، توری محکم نصب نمایید. می‌توانید در چنین محل‌هایی از شیشه نشکن استفاده نمایید.
-با چسباندن ورقه های پلاستیکی شفاف، خطر شکستگی و پخش شدن شیشه را کاهش بدهید. حتی بهتر میباشد شیشه را با نوارهای رنگی مشخص نمایید تا کودک به اشتباه به آن برخورد نکند.
-به کودک آموزش بدهید در هنگام شکستن و پخش شدن شیشه فورا بایستد، بعدا کفش پوشیده و با خونسردی کودک را از محل خارج کرده و شیشه‌ها را جمع نمایید.
در عینک کودکان ترجیحا میبایست از شیشه نشکن استفاده شود.
-ایمنی شیشه‌های رنگی، مات یا دارای نقش و نگار بیش از شیشه‌های معمولی می‌باشد. می‌توانید از نرده‌های محافظ در چنین شرایطی استفاده نمایید.
-مناسب با سن و فهم کودک خود خطرناک بودن وسایل برنده یا سوراخ کننده را به او بیاموزید.

آموزش نکات ایمنی به کودکان

به کودکان بیاموزیم که این لیوان یا ظرف مخصوص برای خودشان میباشد و از این لوازم استفاده کنند. نکته ها ایمنی در خانه برای کودکان را مشخص کنیم. به او بیاموزیم اگر لیوان یا بشقاب ازدستش افتاد و شکست شیشه ی شکسته را با دستش بر ندارد . چون امکان دارد دستش را ببرد. اگر کفش پوشیده، آرام او را از روی زمین بلند نمایید و اگر کفش نپوشیده، به او بگویید حرکت نکند. برایش کفش بیاورید و به او بگویید ایرادی ندارد. من الان با یاری تو، همه مکان را تمیز می کنم.

خطر بریدگی در کودکان را جدی بگیرید زیرا بریدگی با شیشه از بدترین بریدگی‌هاست. بنابراین موارد خطرناک را به کودک خود بفهمانید؛ به او بگویید که نبایستی در هنگام بازی با کودکان به شیشه ضربه بزنند. از تکیه دادن کودک به شیشه جلوگیری نمایید. محکم بستن پنجره‌ها یا وارد نمودن ضربه محکم به پنجره خطرناک میباشد. هم چنین بازی‌های دسته‌جمعی کودکان در کنار پنجره‌های با ارتفاع پایین خطر دارد.اشیایی که بریدگی درست کردن می‌کنند به وفور در محیط اطراف وجود دارند.

بریدگی‌ها، خصوصا در صورتی که روی یکی از رگ‌های مهم بدن درست کردن شود، می‌تواند خونریزی شدیدی درست کردن بکند که جان کودک را تهدید بکند. برترین درمان بریدگی یا خراش پوست کودک این میباشد، محلی را که خونریزی می‌کند به مدت 10 دقیقه فشار بدهید تا خون بند آید. در گونه بزرگ بودن زخم، 2 لبه آن را به هم چسبانده و با گاز استریل یا پارچه تمیز فشار بدهید. بهتر میباشد از وسایلی همچون تورنیکه یا بازوبند استفاده نکنید.

عضو بریده شده را بالاتر از سطح بدن بگیرید. زخم را باند پیچی کنید و سریعا کودک را به بیمارستان برسانید.

خطر بریدگی در کودکان

خطر بریدگی در کودکان

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند.

مطالب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی