خصوصیات کودکان خودشیفته

خصوصیات کودکان خودشیفته :آن‌ها نیاز‌های خود را بیشتر از نیاز‌های دیگران اولویت می‌دهند که اغلب بصورت کنار زدن مرز‌ها یا شکستن توافقات ظاهر می‌شود. آن‌ها هم چنین کمبود همدلی دارند و با انتقاد، عصبانیت یا حالت تدافعی جواب می‌دهند. وقتی که متوجه شدید که این رفتار‌ها حتی امکان دارد نشان دهنده اختلال شخصیت خودشیفته باشند یافتن راه حل آسان‌تر می‌شود.

تفاوت بین ویژگی‌های خودشیفته و اختلال شخصیت در چیست؟

همه ما جنبه‌های خودشیفتگی در شخصیت خود داریم که به درست کردن عزت نفس و ارزش خود یاری می‌کند. فرد به طور مداوم احساس می‌کند قربانی شده میباشد و نمی‌تواند موفقیت شما را در کنار موفقیت خود تحمل بکند. آن‌ها اینکار را به حدی انجام می‌دهند که همیشه غمگین هستند و نمی‌توانند موفق شوند. روابطی را که مستلزم دادن و گرفتن میباشد حفظ کنند.

آن‌ها حق دارند و در آن احساس شرم ندارند. بسیاری از کودکان و نوجوانان مراحل خود شیفتگی را پشت سر می‌گذارند، احساس اعتماد به نفس یا خودارزشمندی بیشتری دارند و به دلیل تمرکز بر برآورده نمودن نیاز‌های خود نسبت به دیگران احساس همدلی ندارند.

خصوصیات کودکان خودشیفته

خصوصیات کودکان خودشیفته

چطور تشخیص بدهیم که آیا رفتار‌های خودشیفته طبیعی نیستند؟

دیگران را تحقیر نمایید.در موفقیت‌ها و دستاورد‌های خود بزرگنمایی کنند و از ارزش دستاورد‌های اطرافیان خود بکاهند.برای همدردی با دیگران وقت سخت‌تری داشته باشید.مستعد عصبانیت سریع باشید زمانیکه آن‌ها به خواسته خود نمی‌رسند.بسیاری از این رفتار‌ها در مراحل خاصی از رشد کودک یا نوجوان طبیعی است.

الگو‌های رفتاری کودکان با گذر از مراحل مختلف رشد تغییر می‌کند. آنچه امکان دارد در 1 مرحله از رشد خارج از هنجار به پیشنهاد برسد می‌تواند کاملاً عادی و در مرحله دیگر مورد انتظار باشد. رفتار خودشیفتگی موقت امکان دارد نتیجه واکنش کودک به تغییرات رشد اخیر دارو‌ها یا حتی اقدامات پزشکی باشد.

سن کودک
بلوغ کودک
الگو‌های رفتاری
پیامد‌های رفتار آن‌ها بر روابط، در طول وقت

اگر مشکوک هستید که خودشیفتگی فرزندتان عادی نیست چه میبایست کرد؟

مداخله زودهنگام برای هر شرایطی از جمله رفتار‌های خودشیفته بزرگترین فرصت را برای تغییر فراهم می‌کند. اگر مشکوک هستید که رفتار‌های خودشیفته فرزندتان مشکل ساز میباشد، مراحل ذیل را در پیشنهاد بگیرید:

در مورد این که چطور رفتار‌های او بر دیگران تأثیر می‌گذارد صحبت کنید:

فرزند خود را تشویق کنید تا تأثیر رفتار خود را بر دیگران درک بکند، همدلی را در خود درست کردن بکند و در دنیا احساس امنیت بکند بدون این که مجبور باشد از دیگران برای برآورده نمودن نیاز‌هایش استفاده بکند. این به آن‌ها یاری می‌کند تا بتوانند روابط سالم درست کردن کنند، هم چنین عشق و محبت را تجربه کرده و نشان بدهند.

روی خودآگاهی عاطفی خود کار کنید:

ریشه خودشیفتگی اغلب نیاز به تمرکز بر خود میباشد زیرا نمی‌توانید اعتماد نمایید که مراقبان شما با نیاز‌های شما هماهنگ هستند و می‌توانند نیاز‌های شما را برآورده کنند. با پویایی خانواده که امکان دارد قطع ارتباط درست کردن بکند.

با 1 متخصص سلامت روان تماس بگیرید:

اگر در مورد رفتار فرزندتان نگران هستید به خصوص اگر سابقه خود شیفتگی در خانواده وجود داشته باشد از 1 ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشت روانی که در کودکان و نوجوانان تخصص دارد یاری بگیرید.

شما با جستجو در اینترنت میتوانید مدل های مختلف تخت و کمد نوزاد را مشاهده کرده و با توجه به سلیقه خود یکی از آنان را خریداری نمایید. وبسایت آپادانا علاوه بر فراهم نمودن بستری برای خرید اینترنتی تخت نوزاد با کاهش هزینه ها و تخفیفاتی که ارائه میدهد هزینه ها را رای شما عزیزان به میزان قابل توجهی کاهش داده میباشد.

خصوصیات کودکان خودشیفته

خصوصیات کودکان خودشیفته

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند .

 

مطالب مرتبط :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی