خشکی پوست در کودکان

خشکی پوست در کودکان :از فاکتورهای دخیل در خشکی پوست کودک می‌توان به حمام‌کردن‌های طولانی، تماس فراوان با مواد صابونی و معطر و عطر و ادکلن اشاره نمود. کودکان پوست حساسی دارند و تا حد امکان میبایست از تماس پوستشان با این عوامل جلوگیری نمود.

در تابستان با استفاده از کرم ضدآفتاب متناسب پوست کودک و در زمستان با استفاده از لباس‌های ضخیم و دستکش و… می‌توان از خشکی پوست کودک جلوگیری نمود. اگزما و ایکتیوز از بیماری‌های ژنتیکی هستند که سبب خشکی پوست می‌شوند.

از فاکتورهای دخیل در خشکی پوست کودک می‌توان به حمام‌کردن‌های طولانی، تماس فراوان با مواد صابونی و معطر و عطر و ادکلن اشاره نمود. کودکان پوست حساسی دارند و تا حد امکان میبایست از تماس پوستشان با این عوامل جلوگیری نمود.

حمام طولانی‌ مهم ترین دلیل خشکی پوست کودک شماست!

حمام نمودن به مدت طولانی سبب خشکی پوست کودک می‌شود‌. هر چه وقت بیشتری کودک خود را برای شست‌وشو در حمام نگه دارید، به همان نسبت امکان ابتلای او به خشکی پوست را زیاد شدن می‌دهید. استفاده از آب داغ و صابون فراوان هم از عوامل موثر در درست کردن خشکی پوست هستند. استفاده از پاک‌کننده‌های معطر هم توصیه نمی‌شود.

اگر کودکتان می‌خواهد وقت زیادی را در حمام صرف بکند، بهتر میباشد او را در وان پر از آب قرار دهید؛ زیرا هرچه بیش پوست کودک با مواد صابونی و شوینده‌های در تماس باشد، احتمال خشک شدنش هم زیاد شدن پیدا می‌کند.

خشکی پوست در کودکان

خشکی پوست در کودکان

از مواد خشک کننده پوست غافل نشید!

ازآنجایی‌که کودکان پوست حساسی دارند، برخی از عطر و ادکلن‌ها یا پودرها می‌توانند سبب خشک‌شدن پوست آن‌ها شوند. هم چنین استفاده از محصول های شوینده با مواد شیمیایی فراوان یا معطر هم می‌تواند سبب خشکی پوست کودک شود‌. گاهی اوقات مواد شوینده‌ای که لباس‌های کودکان را با آن شست‌وشو می‌دهید در لباس‌های کودکان رسوب‌کرده و سبب درست کردن این مشکل می‌شوند.

با چندبار آبکشی اضافی لباس می‌توانید از خشکی پوست کودک که ناشی از این مواد شیمیایی میباشد، جلوگیری نمایید.

صابون های خشن را دور بریزید

استفاده از صابون‌هایی که PH سازگاری با PH پوست ندارند، یکی از دلایل خشکی پوست است. صابون‌های قلیایی و اسیدی به بافت نرم پوست آسیب می‌رسانند. این صابون‌ها با آسیب‌زدن به لیپیدهای طبیعی پوست، سبب خشکی می‌شوند. برخی از شامپوها و شوینده‌های بدن هم دارای مواد شیمیایی مصنوعی هستند؛ این مواد به لطافت پوست کودک آسیب رسانده و سبب خشکی می‌شوند. استفاده از لوازم بهداشتی با ترکیبات بی‌ضرر و ملایم از خشکی پوست کودک جلوگیری می‌کند.

از بردن کودکان در هوای سرد به شدت پرهیز نمایید

هوای سرد و باد یکی دیگر از دلایل درست کردن خشکی پوست میباشد. اگر پوست کودک در معرض هوای سرد قرار بگیرد، خشک شده و ترک برمی‌دارد. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از دستکش برای دست‌ها و شال‌گردن برای حفاظت از پوست کودک خود استفاده کنید‌.

وجود کلر یا نمک را روی پوست کودک خود بررسی کنید

اگر کلر یا نمک روی پوست کودکتان به‌قدری بماند که خشک شود، میبایست بدانید که پوست او در معرض خشکی قرار خواهد گرفت. حواستان باشد که پس از شنا در استخر یا دریا، گونه کودک را با آب شیرین شست‌وشو بدهید. استفاده از مرطوب‌کننده پس از شستن با آب شیرین هم به نرم و لطیف ماندن پوست کودک یاری می‌کند.

رایج ترین بیماری خشکی پوست برای کودکان اگزما میباشد

اگزما نوعی درماتیت آتوپیک بوده و یک بیماری خودایمنی میباشد. اگزما معمولاً در نوزادی یا مراحل اولیه کودکی ظاهر می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به پوست زیاد خشک و پوسته‌پوسته، قرمزی و خارش اشاره نمود. اگزما نوعی بیماری آلرژن میباشد و برای کنترل و کاهش علائم آن میبایست کودک را از محرک‌ها دور نگه داشت. روش‌های درمانی‌ که برای این بیماری ارائه می‌شوند، برای کاهش علائم و بهبود عفونت‌های ثانویه مفید هستند.

ایکتیوز پوستی؛ کمیاب اما مهم

ایکتیوز نوعی اختلال ژنتیکی پوستی میباشد که سبب ضخیم‌شدن، خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست کودک می‌شود. پوست هم همچون سایر بافت‌های بدن می‌تواند به بیماری‌های ژنتیکی مبتلا شود و از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد. علاوه‌بر ارثی بودن خشکی پوست، این خشکی به دلیل برخی عوامل خارجی هم می‌تواند درست کردن شود. برای کسب اطلاعات بیش می‌توانید به مقاله “بالاخره خشکی پوست ژنتیکی میباشد یا خیر؟” مراجعه نمایید.

کم آبی بدن عاملی ساده ولی مهم برای خشکی پوست کودک میباشد

کم‌آبی بدن کودک هم می‌تواند سبب خشکی پوستش شود. اگر به‌ازای مایعاتی که کودک دفع می‌کند، مایع دریافت نکند پوستش خشک خواهد شد‌. برخی کودکان نوشیدن آب را فراوان یار ندارند، در این مواقع می‌توانید به‌جای آب از آب‌میوه یا غذاهای آبکی برای جلوگیری از خشکی پوست او استفاده نمایید. به یاد داشته باشید هیدراته نگه‌داشتن بدن کودک بدون استفاده از مرطوب‌کننده فایده‌ای ندارد. استفاده از مرطوب‌کننده در کنار نوشیدن آب فراوان خشکی پوست کودک را برطرف می‌کند.

خشکی پوست در کودکان

خشکی پوست در کودکان

از تغذیه کودک ساده نگذرید

علاوه‌بر عوامل محیطی و محصول های بهداشتی، کمبود برخی مواد در رژیم غذایی هم می‌تواند سبب خشکی پوست کودک شود‌. یکی از این مواد، ویتامین A میباشد. عدم مصرف تخم‌مرغ، ماهی، میوه، بروکلی و اسفناج می‌تواند سبب خشکی پوست کودک شود. پس با استفاده از این مواد غذایی که غنی از ویتامین A هستند می‌توانید خشکی پوست کودک خود را برطرف نمایید.

آفتاب سوختگی را سریعاً برطرف نمایید

همان‌طور که هوای زیاد سرد می‌تواند سبب خشکی پوست کودک شود، قرارگرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم به همان نتیجه می‌انجامد. ازآنجایی‌که کودکان یار دارند وقت زیادی را در فضای باز و ذیل نور خورشید به بازی و سرگرمی بگذارند، امکان آفتاب‌سوختگی‌شان زیاد شدن پیدا می‌کند؛ بنابراین آفتاب‌سوختگی هم سبب خشکی پوست می‌شود.

تهویه ‌مطبوع و بخاری، سبب از بین رفتن رطوبت پوست کودک میشوند

کودکانی که وقت زیادی را در خانه با تهویه‌مطبوع و بخاری صرف می‌کنند، بیش در معرض خطر ابتلا به خشکی پوست هستند. اگر در فصل زمستان در خانه فراوان از بخاری استفاده می‌کنید و کودکتان هم نزدیک بخاری می‌نشیند، میبایست بدانید که امکان خشک‌شدن پوست او وجود دارد. هم چنین در فصول گردم هم خشکی پوست در خانه به دلیل قرارگرفتن در معرض باد کولر درست کردن می‌شود. این سیستم‌ها با بیرون‌کشیدن رطوبت هوا سبب خشکی پوست کودک می‌شوند.

سخن پایانی

عوامل ژنتیکی و محیطی زیادی در خشکی پوست کودک مؤثر هستند. یکی از دلایل خشکی پوست، قرارگرفتن در معرض هوای زیاد سرد و نور خورشید میباشد. هم چنین استفاده از صابون‌های معطر در حمام و یا شستن لباس‌های کودک با مواد شوینده شیمیایی میز می‌تواند سبب خشکی پوست کودک شود. کمبود ویتامین A به دلیل عدم مصرف سبزی‌ها با ورق تیره و کم‌آبی بدن هم از دیگر دلایل خشکی پوست کودک هستند. خشکی پوست به‌صورت ارثی هم می‌تواند درست کردن شود.

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند.

خشکی پوست در کودکان

خشکی پوست در کودکان

مطالب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی