برخورد اعتیاد کودک به موبایل

برخورد اعتیاد کودک به موبایل :بعضی اوقات گوشی ها راهی سریع برای پرت نمودن حواس بچه های شلوغ و مشغول نمودن آنان هستند. با این وجود شواهد زیادی وجود دارند که استفاده از وسایل الکترونیکی می تواند برای کودکان مضر باشد.

در عصر امروز ما بدون تلفنهای هوشمند مان احساس گم شدن میکنیم. این گوشی ها کارایی بسیاری دارند. بعضی اوقات گوشی ها راهی سریع برای پرت نمودن حواس بچه های شلوغ یا بی حوصله و مشغول نمودن آنان هستند. با این وجود شواهد زیادی وجود دارند که استفاده از وسایل الکترونیکی می تواند برای کودکان مضر باشد.

استفاده بیشتر از حد تلفن های هوشمند

استفاده بیشتر از حد از گوشی های هوشمند و تبلت ها سبب بروز مشکلات سلامت روانی در کودکان و نوجوانان میشود.تحقیقی که اخیراً منتشر شد، به بررسی اثر وقت استفاده از صفحه نمایش بر روی بیشتر از چهل و 4 هزار کودک و نوجوان 2 تا 17 ساله پرداخت. نتایج این مطالعه جدید ترین موردی میباشد که به موضوعی زیاد نگران کننده اشاره می کند:

استفاده بیشتر از ۱ ساعت در روز از صفحه نمایش با بهزیستی روانشناختی پایین تر، از جمله حس کنجکاوی کم تر، خودکنترلی پایین تر، حواس پرتی بیش، مشکل در پیدا نمودن یار، پایداری کم تر رابطه عاطفی، نیاز به مراقبت سخت تر از این کودکان و عدم توانایی در انجام وظایف همراه بود.وقت استفاده از صفحه نمایش شامل تلویزیون، تلفن های هوشمند، رایانه ها و سایر دستگاه های الکترونیکی میشود.

با توجه به این مقیاس که کمتر از 1 ساعت در روز، استفاده کم، 4 ساعت در روز، استفاده متوسط و 7 ساعت یا بیش در روز، استفاده فراوان از این وسایل تلقی میشود، بروز افسردگی، اضطراب و بیماری روانی در کسانی که استفاده زیادی از وسایل الکترونیکی داشتند، 2 برابر بیش از کاربران کم مصرف بود.

برخورد اعتیاد کودک به موبایل

برخورد اعتیاد کودک به موبایل

ایده جذاب طراحی ناخن به سبک گل های بهاری

این امر خصوصاً زمانی نگران کننده می شود که این نکته را هم مورد توجه قرار بدهید که کودکان پیش از سن نوجوانی به طور متوسط 6 ساعت، نوجوانان بیشتر از 9 ساعت در روز از این وسایل استفاده می کنند و این میزان جدا از استفاده از رایانه برای کار در مدرسه است.

سلامت جسمی ضعیف

به طور قطعی بین وقت استفاده از صفحه نمایش در کودکان و سلامت جسمی ضعیف رابطه وجود دارد.1 تحقیق جامع، قرار گرفتن بیشتر از حد در معرض صفحه نمایش در کودکان را به رژیم غذایی ضعیف، چاقی کودکان، دیابت، خواب نامناسب و آمادگی جسمی عمومی پایین دارای ارتباط کرده میباشد. همانطور که می دانیم جدا نمودن سلامت جسم از سلامت روان غیرممکن میباشد.

وقتی که شخصی وقت زیادی را پای صفحه نمایش می گذراند، تحرک روزانه ضروری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. 1 مطالعه جامع کانادایی تأثیرات مضر استفاده از نمایشگرها را بر روی وضعیت سلامت کودکانی که به طور روزانه بیشتر از 2 ساعت با این وسائل مشغول هستند، ثابت نمود و به دلیل لزوم فعالیتهای بدنی بیش، بیشتر از این وقت را برای کودکان توصیه نمی بکند. کودکان نبایستی بی تحرک باشند.

سلامت روانی و رشد شناختی

تحقیقات دیگری وجود رابطه بین اختلال در رشد مغزی کودکان خردسال و میزان قرار گرفتن در معرض وسایل الکترونیکی را نشان داده میباشد. هر چه کودک کوچک تر باشد، سرعت نسبی رشد بیش خواهد بود. دوره بحرانی بین تولد و 3 سالگی میباشد. زمانیکه شبکه عصبی با بیشترین سرعت در حالا شکل گیری میباشد و پایه و اساس بقیه سال های زندگی را شکل میدهد. تجربه و محیط کودکان در این مدت در رشد مغز زیاد مؤثر میباشد.

وقت بیش استفاده از صفحه نمایش برای کودکان خردسال به طور مستقیم با رشد مغزی ضعیف و مشکلات رفتاری دارای ارتباط بوده میباشد. در حقیقت، بیشتر از 2 ساعت در روز وقت صفحه نمایش در کودکان قبل دبستانی می تواند تسلط بر زبان را به تأخیر می اندازد و سبب عدم توسعه حافظه، ضعف خواندن و مهارت های ریاضی و گاهی اوقات مشکل در تشخیص واقعیت فیزیکی از مجازی میشود.

دادن تلفن به فرزندتان همچون دادن مواد مخدر به آنان میباشد

مندی سالیگاری، درمانگر برتر اعتیاد از انگلستان اینگونه هشدار میدهد. تهیه گوشی های هوشمند برای کودک همچون دادن 1 گرم کوکائین به آنان میباشد.

صرف مدت وقت طولانی برای پیام دادن در اینستاگرام، تلگرام یا هر صفحه اجتماعی دیگری می تواند به اندازه مواد مخدر و الکل اعتیاد آور باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که کنار گذاشتن تلفن های هوشمند می توانند علائم ترک را درست کردن کنند.

وقت استفاده از صفحه نمایش و نوجوانان

نوجوانان و افراد پیش از نوجوانی هم در معرض آسیب های ناشی از وقت فراوان استفاده از نمایشگرها قرار دارند. با بزرگتر شدن کودکان، نحوه استفاده از وسایل الکترونیکی از سرگرمی و آموزش به تعاملات اجتماعی تغییر پیدا میکند و غالباً جایگزین تماس های چهره به چهره انسانی میشود. با زیاد شدن استفاده، بسیاری از نوجوانان به گوشی ها و رایانه خود معتاد میشوند، زیرا مغز دوپامین (هورمون لذت) را با محرک ها و تعامل های بصری خاصی آزاد میکند.

نود و 1 درصد از نوجوانان حداقل بصورت گاه به گاه و بیشتر از نیمی از آنان حداقل روزی 1 بار به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند.این استفاده بیشتر از حد از وسایل الکترونیکی می تواند سبب عدم تعادل هورمونی شود و بر انتقال دهنده های عصبی مغز تأثیر بگذارد. این عدم تعادل می تواند پاسخهای رفتاری و عاطفی را تحت تأثیر قرار دهد. نوجوانان معتاد به این وسایل می توانند اضطراب، افسردگی، تکانشگری و بی خوابی را تجربه کنند.

افسردگی فیس بوکی وضعیتی واقعی میباشد که با سلامت روان و مشکلات عزت نفس شناخته میشود.نتیجه مقاله ای که بوسیله انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، از این قرار است:( در بین دانش آموزان کلاس های ۸ ، ۱۰ و ۱۲) سلامت روانشناختی (که با عزت نفس، رضایت از زندگی و خوشبختی اندازه گیری می شود) ناگهان پس از سال ۲۰۱۲ کاهش یافت.

برخورد اعتیاد کودک به موبایل

برخورد اعتیاد کودک به موبایل

آثار رعایت نکردن زمان استفاد از گوشی هوشمند

نوجوانانی که زمان بیشتری را صرف ارتباطات الکترونیکی و استفاده از صفحه نمایش (به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی، اینترنت، پیام کوتاه، بازی) و زمان کمتری را صرف فعالیت های بدون استفاده از صفحه نمایش کردند (به عنوان مثال تعاملات اجتماعی حضوری، ورزش / تمرین، تکالیف مدرسه، حضور در خدمات مذهبی) از سلامت روانشناختی کمتری برخوردار بودند. نوجوانانی که زمان کمتری را صرف برقراری ارتباطات الکترونیکی می کردند، شاد ترین افراد بودند.

علاوه بر این، نوجوانانی که زمان زیادی را با تلفن های هوشمند خود می گذرانند، می توانند مبتلا به تکست نک شوند: آسیبی به شکل کشیدگی مکرر که ناشی از خم شدن روی وسیله ای میباشد که در دست شما است. درد عضلانی در گردن، شانه ها و کمر می تواند ناشی از حالت معمول سر به جلو در هنگام استفاده از این وسایل باشد. کلینیک کلیولند گزارش میدهد که تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان به دلیل درد ناشی از این وضعیت تحت درمان هستند.

در گونه عدم تشخیص ، تکست نک می تواند سایر مشکلات اسکلتی عضلانی، از جمله مشکلات تنفسی، قلب و گردش خون را درست کردن بکند.علاوه بر این، وابستگی یا اعتیاد به تلفن همراه می تواند بصورت پیشرفت مشکلات بینایی، شنوایی و لمسی بروز پیدا بکند. رفتارهای متداول دارای ارتباط با سایر انواع اعتیاد (از جمله سوء مصرف مواد و قمار) هم با اعتیاد به صفحه نمایش در نوجوانان دارای ارتباط بوده میباشد.

توصیه های وقت استفاده از صفحه نمایش

آکادمی اطفال آمریکا محدودیت های حداکثر وقت استفاده از صفحه نمایش در روز را برای کودکان به این گونه توصیه می کند:کودکان کمتر از هجده ماه نبایستی از این وسایل استفاده کنند.

کودکان 2 تا 5 سال کمتر از 1 ساعت

محدودیت های مداوم برای کودکان 6 سال و بالاتر، همراه با نظارت دقیق بر رفتار و فعالیت بدنی کافی و فعالیتهای بین فردی.
رسانه های دیجیتال، مادامی که جایگزین تجربه زندگی واقعی یا یادگیری تعاملی و روابط شخصی نشوند، جای خود را در زندگی کودکان دارند. عواقب استفاده بیشتر از حد از صفحه نمایش می تواند بر سلامت جسمی و روحی کودکان در کوتاه مدت و بلند مدت تأثیر بگذارد.

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند.

مطالب مرتبط :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی