آنچه باید درباره ی حرف زدن کودک بدانیم

آنچه باید درباره ی حرف زدن کودک بدانیم : حدود 1 سالگی کودک کم کم آغاز به سخن گفتن میکند. او در این سن می تواند کلمات ساده را تلفظ بکند و این اتفاق یکی از برترین اتفاقات عمر کودک و والدین اوست ، یکی از خاطراتی که ارزش درج شدن در آلبوم خاطرات را دارند. ولی با راهکار های زیاد ساده ای شما میتوانید مهارت حرف زدن را در کودکتان بیش نمایید.

آنچه باید درباره ی حرف زدن کودک بدانیم (دلایل دیر حرف زدن کودکان)

بسیاری از والدین ابراز نگرانی می کنند که آیا پیشرفت زبانی فرزندانشان معمولی به پیشنهاد می رسد! در حالی که بیش اوقات اضطراب آنان بیهوده و بی اساس میباشد.بطور طبیعی ، وقت زبان باز نمودن در کودکان زیاد متفاوت میباشد. بیش کودکان ، حتی آنهایی که بطور ذاتی ساکت هستند، بالاخره در این محدوده زمانی زبان باز می کنند.

در حالی که تعدادی از بچه های دوازده ماهه چند کلمه ساده ، همچون مامان ، بابا ، بالا و دد ، که کلماتی مشترک در بین اکثر بچه ها میباشد، می توانند بگویند. ولی کودکانی هم هستند که تا سن پانزده تا هجده ماهگی نمی توانند صحبت کنند. معمولا کودکان بین سیزده تا هجده ماهگی نخستین کلمه را می گویند.اگر دقت نمایید و به صحبت های کودک گوش بدهید ، کم کم آغاز به فهم زبان او خواهید نمود.

هنگامی او صحبت می کند هرچیزی را که از حرف هایش می فهمید ، تکرار نمایید. از جملات ساده برای صحبت نمودن در مورد کاری که دارید انجام می بدهید یا آنچه که امکان دارد او احساس بکند ، استفاده نمایید.هیچوقت کودکتان را برای صحبت نمودن تحت فشار قرار ندهید. صحبت نمودن هر کودک با روند طبیعی خاص خود او کامل می شود و این امر در رابطه با هر کودک متفاوت میباشد .

نچه باید درباره ی حرف زدن کودک بدانیم

نچه باید درباره ی حرف زدن کودک بدانیم

حرف زدن کودک

در حدود 1 سالگی کودک کم کم آغاز به سخن گفتن میکند

مراحل و گام های حرف زدن کودک :

مرحله ی اول

با دقت به صحبت های کودکتان گوش بدهید. بعد از مدتی متوجه میشوید که واقعا معنایی پشت اصوات او وجو دارد. او با گفتن کلماتی مثل (( با )) یا (( گا )) قصد دارد مفهومی را به شما برساند.

مرحله ی دوم

با علاقه ، نسبت به آن چه کودکتان قصد دارد به شما بفهماند ، جواب بدهید.

مرحله ی  سوم

نخستین سعی های کودکتان را برای استفاده از زبان ، با تکرار نمودن آن چه ک فکر می نمایید او در حالا گفتن آن به شما است ، تشویق نمایید.

وقتی که مثلا او در حالا گفتن کلمه ی توپ میباشد به او بگویید :(( توپ . اون یه توپه )). یا مثلا هنگامی متوجه شدید که او تلاش در گفتن کلمه ی دختر دارد به او بگویید :(( آره دختر. اون مکان یه دختره )).

مرحله ی چهارم

از جمله های ساده برای صحبت نمودن با کودکتان استفاده نمایید ، مثل (( من دارم شام می پزم )) یا (( می خوای بری پارک ؟)) در مورد چیزهایی که در حالا اتفاق افتادن میباشد با او صحبت نمایید . بدین ترتیب شما می توانید هر واژه را به موضوعی که در اطرافتان در حالا وقوع میباشد ، ربط بدهید.

مرحله ی پنجم

نسبت به احساسی که کودکتان امکان دارد در مورد چیزی داشته باشد ، با صدای بلند تصویر العمل نشان بدهید. مثلا به او بگویید :(( تو غمگین شدی ، چون پدربزرگ رفت خونشون )). بدین ترتیب او میتواند احساساتش را با حوادث دارای ارتباط سازد و یاد گیرد که چطور آنان را با حرف زدن بیان بکند.

مرحله ی ششم

وقتی که کودک احساساتش را بیان میکند ، به او گوش بدهید ، حتی اگر از پیشنهاد شما ترس او از چیزی غیرمعقول باشد. اگر شما به احساساتش گوش بدهید ، او حس میکند که بیش مورد قبول واقع شده و بیش مورد علاقه ی شما است.

جای امیدواری میباشد که هنگامی کودک میتواند به طور کامل صحبت بکند ، به راحتی در مورد احساساتش با شما حرف خواهد زد.با علاقه، نسبت به آن چه کودکتان قصد دارد به شما بفهماند ، جواب بدهید

حرف زدن کودک

کتاب خواند برای کودک به حرف زدن او یاری می کند

توصیه های مفید درمورد حرف زدن کودک :

بچه هایی که در خانواده های نسبتا پر جمعیت متولد می شوند ، به تنهایی صحبت نمودن را یاد می گیرند و نیازی نیست برای یاد گرفتن زبان به آنها از فلش کارت ( کارت حافظه ) یا دیگر لوازم یادگیری استفاده نمود.در هر حالا توجه داشته باشید که مجبور نمودن کودک ، قبل از آنکه او آمادگی ضروری را برای اینگونه آموزش ها به دست آورده باشد ، میتواند به استعداد ذاتی وی در یادگیری ، صدمه بزند.

برای کودکتان کتاب بخوانید. با اینکار 9 تنها قدرت درک او را در زبان و توانایی صحبت نمودن بالا میبرید ، بلکه زمینه ی علاقه به مطالعه را هم در او درست کردن می نمایید.( به یاد داشته باشید که بین یاد گرفتن و خواندن برای کودک تفاوت وجود دارد. هنگامی شما برای او کتاب می خوانید ، در واقع از او انتظاری نداشته و او را برای گرفتن اطلاعات خاصی تحت فشار قرار نداده اید.)

نچه باید درباره ی حرف زدن کودک بدانیم

نچه باید درباره ی حرف زدن کودک بدانیم

به خاطر داشته باشید که آلبرت انیشتن تا پیش از 3 سالگی آغاز به صحبت نکرد!بگذارید کودکتان با روند طبیعی رشد خویش آغاز به صحبت نمودن نماید.

سرویس خواب کودک و نوجوان آپادانا

برای راحتی نوزاد ، کودک و نوجوان خود ، همچنین احساس آرامش و تمرکز برای آنها بایستی به کیفیت خواب و دکوراسیون اتاق آنها نیز اهمیت دهید سایت آپادانا کودک (معرفی و خرید سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب کودک ، سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه – سرویس سیسمونیتخت خواب نوزاد) شما را در این امر یاری میکند .

 

مطالب مرتبط :

آموزش نظم به کودکان

اضطراب جدایی در کودکان

مقایسه رشد دختران و پسران

نقش بازی در تربیت کودکان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسۀ محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • وزن
    • اندازه
    • اطلاعات اضافی
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه

    منو اصلی